Ovulatie test wanneer? Ochtendurine?

Hoi!

Ik wil beginnen met ovulatie testen.
Maar mag dit als je meteen uit bed komt?
Want elders op de dag drink ik niet 2 tot 4 uren niet.
Ik lees dat de ochtend urine mogelijk te geconcentreerd is.
Wanneer testen jullie?

Groeten Ingrid
 
Het staat in de bijsluiter. Beste is volgens mij de tweede ochtendurine.
Ik red dat ook niet, dus ik test altijd rond 19.00. Tussen de tijd dat ik weg ga van werk en mn dochtertje naar bed ga brengen drink ik eigenlijk nooit, dus perfecte tijd voor mij.
Je kunt in ieder geval niet je eerste ochtendurine gebruiken. Die is niet geconcentreerd genoeg.
 
Het hangt idd van de test af, dus even de bijsluiter goed lezen... Ik gebruikte testen die ook niet voor ochtend urine bestemd waren. Ik restte meestal rond 11/12 uur 's ochtends. Dan kan je gewoon opstaan en wat drinken en dat dus van 9-11 even niet. Dat werkte voor mij, daarna haalde ik het dan weer in. Tis even zoeken, maar als je een beetje een regelmatige cyclus hebt, hoef je niet eens zo heel veel dagen te testen. Max een week of minder. Dus valt ook wel weer mee, het is niet elke dag, de hele maand. 
 
Dankjewel dames!
Ik dacht aan de testen van sensitest.
Maar als bij clearblue de ochtendurine gebruikt kan worden spreekt mij dat ook wel aan.
Werk onregelmatig dus het is even zoeken soms.
 
Volgens mij raden de meeste tests het gebruik van de 1e urine van de dag af, omdat die tests dan mogelijk te snel positief zijn. Overigens, ik zou je wel willen aanraden om uit te vogelen of jouw LH-waardes geleidelijk aan toenemen, of heel rap. In dit tweede geval kan een test 's ochtends negatief zijn, en 's avonds wel knallend positief. De ochtend daarna zou de test dan weer opnieuw negatief kunnen zijn, want dan heb je je piek alweer achter de rug. Maar dat weet je dan niet, tenzij je dus die avond ervoor extra hebt getest.
 
Clear blue wordt inderdaad aangeraden met ochtend urine. Ik gebruik deze en ook dipsticks van tobesure, die gebruik ik op andere tijdstippen van de dag en de dagen naar mijn ovulatie toe. (scheelt een hoop geld) Het is volgens mij per test verschillend, dus even checken. Ik testte met andere merken dan clear blue op tweede urine, dus na ontbijt en een glas drinken even niets en dan eind ochtend nog een keer testen. Is even zoeken in het begin.

Wat hierboven gezegd wordt, is wel fijn om te weten van jezelf inderdaad. (Ik knal bijvoorbeeld heel snel, van s avonds negatief naar s ochtend vroeg een knalstreep, of andersom. Ik test daarom twee maal daags, s ochtends en s avonds) succes :)
 
Terug
Bovenaan