Ovulatie test zaterdag 14:54 positief , en nu?

<p>Wij jong stel ik 24 en mijn man 27 hebben dit weekend na lang nagedacht (1jaar) , besloten dat we er aan willen beginnen..(mocht dit ons natuurlijk ook gegund zijn!)</p><p> </p><p>we hebben afgelopen zaterdag om 14:54 een ovulatie test gedaan en hij werd goed gekleurd op beide vlakken super blij uiteraard gezien ik pcos heb , en ik dus onregelmatig menstrueer.</p><p> </p><p>nu zijn er meer mensen hier die daarervaring mee hebben met pcos en zwanger willen raken? </p><p> </p><p>Wanneer is het het meest verstandig om te testen?</p><p> </p><p>ik ben nieuw en kijk ontzettend uit naar reacties en ervaringen verhalen.</p><p> </p><p>gr </p>
 
Hoi!
Gebruik je ook medicatie voor je PCOS? Want anders is de kans heel klein dat het zonder “hulp” gaat lukken. Mijn vriend en ik zijn er in december 2017 achter gekomen dat ik PCOS heb na al 2 jaar proberen. Sinds januari 2018 gebruik ik clomid maar helaas zonder resultaat... Aangezien we nu al 3 jaar bezig zijn gaan wij over op IUI. 
Wat ik ermee probeer te zeggen is; ook al heb je een positieve test, zonder “hulp” gaat het helaas niet (makkelijk) lukken ben ik bang. 
Liefs!
 
Hoi! 
Mij is ook verteld dat ik PCOS heb. Ik ben zelf 21 jaar en heb vorige week alle zwangerschapstesten positief getest.
Ik gebruik zelf geen medicatie, maar was ook niet 'bewust' bezif met het zwanger worden.
Ik denk dat het wel mogelijk is, maar dat het moeizamer gaat. Je kunt altijd proberen als de ovulatietesten positief zijn.
Succes!
 
ik heb zelf pcos, en heb medicatie moeten gebruiken om zwanger te raken (nu 38,5 week).
Het is met pcos zeker niet onmogelijk om zwanger te raken zonder medicatie! Alleen is de kans vele malen kleiner, omdat je veel minder eisprongen hebt. ‘Normale’ vrouwen hebben zo’n 12-14 eisprongen of zo per jaar, iemand met pcos misschien 4... en weet dan ook nog maar eens die eisprong te vinden, als het zo onregelmatig is! 
Vooral die kans dus benutten, en hopelijk heb je meteen geluk :) 
 
Hi,
Hier ook een PCO-er :) misschien nog wel een goede tip; van mijn gynaecoloog heb ik begrepen dat een ovulatietest bij PCO-ers niet betrouwbaar is, omdat je hormoonhuishouding niet op orde is kan deze elke week wel een positief resultaat geven, terwijl er niet per se een eisprong aan zit te komen. Toen ik zwanger wilde worden ben ik begonnen met medicatie (Clomid) en daarmee kreeg ik een regelmatige cyclus (30-32 dagen). Na drie rondes met medicatie voor het eest zwanger, dit werd helaas en een miskraam en na de miskraam in de twee ronde met medicatie weer zwanger, inmiddels de 20 weken gepasseerd.
Mijn advies; als je geen regelmatige cyclus hebt, altijd even laten checken door de gynaecoloog, grote kans dat ze je kunnen helpen.
Succes!
 
Terug
Bovenaan