ovulatie test

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb gister een ovulatie test voor het eerst gedaan, hij was positief ik had   2 donkerpaarse streepjes, vandaag heb ik hem nog eens gedaan en nou had ik een donker paarse en een lichte.
Mijn vraag is het hormoon dan ook weer uit je lichaam???

Liefs Lonne mama van sem 4de ronde

Hoi Lonne,
Om te beginnen, ik gebruik de digitale ovulatietesten van Clear Blue, dan zie je een leeg rondje als je niet (minder) vruchtbaar bent en een smile-gezichtje als je in je 2 vruchtbare dagen zit, duidelijker kan gewoon niet.De digitale testen zijn wel iets duurder maar overduidelijk resultaat...
Ik heb vorig jaar de test gedaan die jij nu hebt...kan me het niet meer precies herinneren...maar volgens mij stond er standaard een donker streepje op en als je elke dag een test doet moet je het streepje ernaast steeds donkerder zien worden, daaraan kan je zien dat je eisprong eraan komt...Volgens mij moet je 2e streepje minstens zo donker worden als het voorbeeldstreepje of zelfs donkerder.Als hij de dag erna weer lichter wordt zijn je vruchtbare dagen voorbij...
Maar volgens mij moet dit ook in de bijsluiter staan...
Ik zou je volgende cyclus de digitale testen aanraden, echt zo makkelijk, volgens mij een paar euro duurder, maar echt heel duidelijk en makkelijk.
Succes!
Groetjes Roos.

Hoihoi!

Als de streep lichter wordt na een duidelijk positieve test (test streep even donker als controle test) is je lh piek geweest. Dus je hormoon is dan nog niet helemaal uit je lijf maar wel duidelijk op zijn retour.
Weet niet welke test je gedaan hebt, maar zoals ik ze ken werkte het zoals ik hierboven schrijf.

Gr. Rimke

hoi allemaal,

ik zal me even voorstellen ben 27 jaar oud en heb een dochtertje van 2 jaar oud haar naam is noa.
wij zijn sinds een paar maanden bezig voor een tweede kindje, maar na mij gevoel wil het allemaal nog niet echt snel lukken.
ik wacht nu mijn volgende menstruatie af en dan wil ik ook zo'n ovaluatie test gaan doen, heb hem zelfs al in huis van het merk predictor.
maar zo als ik het gelezen had moet je beginnen vanaf de  16e dag naar je eerste dag van je ongi en dan als je twee gelijken streepje hebt heb je dus je lh piek dus ook je vruchtbaarste dag toch?
zal me benieuwen, heeft iemand hier positiefe ervaring mee?

groetjes fran

quote: frannie27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-11-2008 23:17:58'));

hoi allemaal,

ik zal me even voorstellen ben 27 jaar oud en heb een dochtertje van 2 jaar oud haar naam is noa.
wij zijn sinds een paar maanden bezig voor een tweede kindje, maar na mij gevoel wil het allemaal nog niet echt snel lukken.
ik wacht nu mijn volgende menstruatie af en dan wil ik ook zo'n ovuluatie test gaan doen, heb hem zelfs al in huis van het merk predictor.
maar zo als ik het gelezen had moet je beginnen vanaf de  16e dag naar je eerste dag van je ongi en dan als je twee gelijken streepje hebt heb je dus je lh piek dus ook je vruchtbaarste dag toch?

groetjes fran

quote: frannie27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-11-2008 23:18:39'));

quote: frannie27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-11-2008 23:17:58'));

hoi allemaal,

ik wacht nu mijn volgende menstruatie af en dan wil ik ook zo'n ovulatie test gaan doen, heb hem zelfs al in huis van het merk predictor.

groetjes fran

Hoi Fran,
Nee, als je op je 16e dag begint te testen mis je je eisprong precies!
Je moet juist enkele dagen hiervoor beginnen met testen...
Ik weet bijv. dat mijn eisprong rond de 17e dag is, dus ik begin met testen op de 14e dag tot en met de dag dat de test aangeeft dat m'n eisprong voorbij is.Dus tot en met de 18e of 19e dag.
Dan moet je hem niet missen.Overige teststaafjes kan je bewaren voor de maand (cyclus erna).

Maar op de bijsluiter van je ovulatietest moet het ook uitgebreid staan.

Als je het te ingewikkeld vind, kan je overwegen om volgende maand de digitale test van Cleur Blue te kopen, die werkt heel simpel met een smile-tje.Ben je vruchtbaar zie je een smile-gezichtje, niet vruchtbaar een leeg rondje.
Succes!
Groetjes Roos.

Hoi Fran,

Ik heb zelf ook ovulatietesten gebruikt. En ik heb een cyclus van 28 dagen. In de bijsluiter stond dat ik op dag 11 al moest beginnen. Op dag 14 waren er 2 streepjes te zien in gelijke dikte. Heb toen mijn ei sprong gehad. Dus goed de bijsluiten lezen en op tijd beginnen, anders mis je het.

Gewoon van elkaar genieten werkt natuurlijk ook. Dan mis je het veelal niet.

Groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan