Ovulatie testen geen knal test

<p>Hoi allemaal,</p><p>vorig jaar november een miskraam gehad! De eerste keer naar een jaar proberen dat ik zwanger was! Inmiddels heb ik een menstruatie cyclus van 24 dagen! Via een app kan ik zien wat mijn meest vruchtbare dagen en mijn eisprong heb! Op 7 februari de eerste dag van mijn laatste menstruatie gehad! Donderdag 13 febr begonnen met ovulatie testen! Maar tot nu toe nog geen knal test er tussen gehad? Volgens de app zou ik vandaag mijn eisprong moeten hebben! Maar de test knalt helaas niet! <br />iemand hier ervaring mee, of weet hoe dit kan? Of juist hiermee even naar de huisarts? </p>
 
Ik heb nooit een knaltest gehad met ovulatietesten! Ben nu voor de 5e keer zwanger, 3 miskramen gehad en een gezonde jongen van 1,5. Nu weer zwanger, bijna 6 weken
 
Een app is nooit 100% betrouwbaar. Misschien heb je een dag of paar dagen later je ovulatie. Als je 2x op een dag test heb je misschien meer kans om je piek te vinden. Zou gewoon nog even door testen en kijken wat er gebeurt. 
 
Ik ga zeker even door met testen! Het is ook allemaal nieuw voor ons! De eerste keer dat we spontaan zwanger waren maar wat eindigde in een miskraam! Brengt bij mij wat onzekerheid met zich mee! 
Bedankt voor jullie reacties 
 
Bij mij zei de app ook dat de ovulatie op dag 14/15 van de cyclus was. Maar de testen gaven pas op dag 17 positief. Als je dat enkele keren in de app invoert wordt die betrouwbaarder en meer afgestemd op jou, in het begin zijn het gewoon gemiddelden.
Dus zou nog even doortesten en idd eventueel 2x per dag.
Verder enkele uren van te voren niet plassen en weinig drinken, maakte bij mij het verschil tussen een duidelijk positieve test en een twijfel. 
 
Ik testte 1x per dag en had de ene maand wel een knaltest te pakken waarbij de test echt donkerder was dan de controle. Andere maanden moest ik het doen met een streepje dat gewoon even donker was. Maar met temperatuur ging altijd omhoog dus dat was wel de positieve test. Als je een keer per sag test met een relatief korte piek moet je geluj hebben dat je op het juiste moment test.
 
[quote quote=10294131]Rozenmeisje, teste jij op bepaalde tijdstippen? Middag en avond? Of ook s’ochtends![/quote]
Ik testte wel elke dag op hetzelfde tijdstip als dat lukte, rond 17.00 meteen na het werk. En dan ging ik om 13.00 voor het laatst naar het toilet en dronk wat minder. Ergens een meer gelezen dat je zo een goed resultaat kreeg en ook rond die tijd. Geen idee of dat het ern onderbouwing had verder maar voor mij werkte het ? 
 
Vond het wel soms twijfel wanneer het nu precies positief was als de test 2 of 3 dagen bijna net zo donker was. Daarom na 2 maanden de cb met smiley erbij gedaan op de dagen dat ik een piek had met de test met de streepjes. Zo zag ik dat de piek bij mij precies tussen die 3 "positieve" testen in zat.
Verder plakte ik elke maand de teststrips in een notitieblok met tijd, datum en dag de cyclus erbij, dan wist ik na 2 maanden wat ik kon verwachten. 


Beetje gedoe misschien maar ik vond het wel fijn inzicht te hebben in mijn cyclus en eisprong. Ben al 30+ en wilde liever niet dat na een jaar proberen het advies eetst nog zou zijn om de cyclus en eisprong in kaart te gaan brengen mocht het niet lukken allemaal. Uiteindelijk heeft het zo lang gelukkig niet geduurd ?
 
Terug
Bovenaan