ovulatie testen hoe werkt dat??

A

Anoniem

Guest
Wie kan mij vertellen hoe die ovulatie testen werken???

Ben vorige maand begonnen met tempen.
Maar vergeet het s'ochtend steeds  Niet zo slim he.
En steeds het zelfde tijd stip vind ik ook niet echt wat.   Half 5

Hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
En dan ga ik ze ook maar eens proberen.

Liefs Inge

Hoi hoi

Ik wist het ook niet hoor maar ovulatietesten werken in principe hetzelfde als zwangerschapstesten (overheen plassen of in de urine houden) alleen gebruik je die ovulatietesten elke dag totdat er een dag 2 streepjes staan ipv 1 en dan weet je dat binnen 24/48 uur je ei eraan zit te komen dus dat je nu heel vruchtbaar bent.

Groetjes en succes! Olivia

Ik heb nu al een aantal keer ovulatie testen gebruikt, vooral omdat ik nogal een onregelmatige baan heb en dat is dus erg lastig met tempen.
Ik heb gaandeweg geleerd wat het beste werkt bij de ovu testen, want dit luistert nog best wel nauw, als je goeie resultaten wilt.
-test niet met ochtendurine, je test nl op het Lh hormoon en dit word in de loop van de dag aangemaakt. Ik test meestal zo rond het avondeten, of eind vd middag
-plas 4 uur voordat je de test doet niet, voor een hoge concentratie van het hormoon, en drink 2 uur voor de test niet, zodat je niet teveel verdund.
-test iedere dag rond hetzelfde tijdstip
-bij de testen zit een gebruiksaanwijzing, lees deze goed door, kan per merk nog weleens het een en ander verschillen.
-lees in deze gebruiksaanwijzing op welke dag je begint met testen. met een cyclus van 28 dagen is dat bv op dag 10 van je cyclus

succes ermee!

goedemorgen

ik wou even laten weten dat met de ovu testen van clear bleu je gewoon met ochtend urine kan testen
ze zijn wel duur maar ja ...dat heb ik er wel voor over

succes

Terug
Bovenaan