ovulatie testen

A

Anoniem

Guest
effe een vraagje.
ik heb via internet ovu testen besteld. Zit er geen gebruikaanwijzing bij. Heel handig. Weet iemand hoe dit werkt. En als zoiets aan geeft dat je vruchtbaar ben. moet je eisprong dan nog komen of is die al geweest.
klnkt een beetje dom misschien, maar ik heb geen idee hoe het werkt.
Ik heb 9 spet. Mijn NOD. Dus rond deze tijd zou mijn eisprong ergens moeten zijn, maar ja de vorige keren was ik flink overtijd, dus het kan ook later zijn.

quote: 78petra schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-08-2006 10:48:00'));

effe een vraagje.
ik heb via internet ovu testen besteld. Zit er geen gebruikaanwijzing bij. Heel handig. Weet iemand hoe dit werkt. En als zoiets aan geeft dat je vruchtbaar ben. moet je eisprong dan nog komen of is die al geweest.
klnkt een beetje dom misschien, maar ik heb geen idee hoe het werkt.
Ik heb 9 spet. Mijn NOD. Dus rond deze tijd zou mijn eisprong ergens moeten zijn, maar ja de vorige keren was ik flink overtijd, dus het kan ook later zijn.

Hoi Petra,

Ik ben nog niet heel erg ervaren maar heb ze deze maand voor t eerst gebruikt...
Ten eerste: ik weet niet welke testen je hebt en of ze allemaal hetzelfde werken!

Ik heb die van sensitest gebruikt en daarop staat aangegeven dat je ze vanaf dag 10 (dag 1 is de eerste dag van je menstruatie) moet gaan gebruiken als je een cyclus van 28 dagen hebt. Als de cyclus langer is dan hoef je ook pas later te gaan testen uiteraard. Zodra er 2 streepjes verschijnen die even donker zijn kun je je eisprong binnen 24 tot 48 uur verwachten. Ik heb zelf gister getestt en zag voor t eerst een streepje (zat op dag 17 van mijn cyclus) maar dat was lichter dan t teststreepje. Vandaag dus nog maar een keer proberen maar verwacht dat ie donkerder zal zijn en dat ik dus mijn eisprong waarschijnlijk morgen of overmorgen heb. Het werkt erg eenvoudig en ik vind t prettig om te weten dat alles van binnen werkt zeg maar en ik die paar daagjes in de maand nog even exta mijn best kan doen. Overal op internet wordt gesproken over een eisprong op dag 14 maar dat kan dus heel goed anders zijn!!
Verder, ik moet mijn testen in opgevangen urine houden, vijf sec., maar ik weet dat er ook testen zijn waar je overheen kunt plassen... Na 5 min is het resultaat te lezen maar ik zag dat 2e streepje gister vrijwel direct verschijnen hoor.

Ik hoop je hiermee wat op weg te hebben geholpen en als je nog meer vragen hebt dan laat maar weten!!
Ik ga een druk klusweekend tegemoet en we hopen maar weer op t beste!!
(zit nu in ronde 4)

Lotte

Petra,

de beschrijving die Lotte hieronder gegeven heeft zo werken de meeste van deze testen. Ook ik heb via internet ovulatie testen besteld en op de site waar ik besteld heb staat een uitgebreide beschrijving, misschien ook op de site waar jij besteld hebt.
De testen die ik heb daar moet ik met een soort van pipetje een aantal druppels urine in laten vallen en dan 5 minuten wachten. 2 streepjes is binnen 24 tot 48 uur ovulatie.

Ik raad je aan om even op het internet te zoeken naar een goede beschrijving van jouw merk testen. Er is veel te vinden op de sites waar je ook kunt bestellen.
Bijvoorbeeld de site van baby brabbel of sensitest.

Terug
Bovenaan