ovulatie testen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Heeft iemand revaring met ovulatie testen?
Welke merken zijn goed, of juist niet?
Zijn ze wel duidelijk?
Heb je er echt wat aan of is het meer commercieel?
Alvast bedankt!!

hee hoi, mijn ervaring is dat het voor mij niet werkt. Mijn ei is te ontregelmatig, ben soms te vroeg geweest en te laat. Bij de cyclusmeting bij de gyn heb ik pas duiddelijkheid gekregen over of mijn cyclus werkt. Gyn zei erover dat het niet altijd hoeft te werken omdat de meettijd redelijk nauwkeurig komt . ( verschult dus per persoon) vind het zelf ook erg duur.

Bij mij slaan de testen vaak niet echt herkenbaar uit. Zie wel een stijging, maar geen streep die even donker is als de teststreep en zo blijft het alsnog onduidelijk en krijg ik steeds het gevoel dat er hormonaal iets mis is. Daarnaast geeft het veel stress, vind ik oa. over het tijdstip en niet teveel vooraf drinken en of ie uitslaat of niet. Ik ben er na een paar maanden weer vanaf gestapt.

Niet zulke dure zijn die van kruidvat en verschillende van sensitest.nl. Maar je moet wel goed kijken welke bij je past, sommigen slaan extreem snel uit en anderen nauwelijks en dan kun je er soms niet genoeg van af lezen.Bij mij werkte de predictor met pipet nog t beste, maar das niet een test die je ergens heen meeneemt, met een bakje, een pipetje etc.

Gr.
Wenser

Ik gebruik ze zelf niet ik "luister" naar me lichaam die kan je namelijk heel veel vertellen.
Maar heb gehoord dat je als een ovulatietest positief is je eigenlijk te laat bent.

Ik heb ze zelf wel gebruikt van sensitest o.a. (de goedkope testjes) Bij mij heb ik wel de 2e dikke streep gehad, maar je jaagt er snel veel doorheen, wat aardig wat kan kosten. Aan de hand daarvan wel leren herkennen wanneer mijn eisprong ongeveer is. Mijn huisarts adviseerde mij om ze niet meer te gebruiken, levert te veel zenuwen/stress op dat het niet goed zou zijn om zwanger te raken.
Dus gewoon om de 2 dagen seks en luisteren naar je lichaam :)

ik heb er niks aan gehad, als de test aangeeft dat je eisprong er is, dan is dit dus altijd achteraf gemeten.
je weet dan voor de volgende maand ongeveer wanneer hij er is.
want pas als het eitje vrij is,geeft hij het aan..

ik vind het temperaturen dan nog het betrouwbaarst, en het goedkoopst :)

alleen even een grafiek van het internet afhalen,en je ziet precies wanneer je eisprong komt of is geweest..

Terug
Bovenaan