Ovulatie verschoven

<p>Ik heb een heel regelmatige cyclus van 26 dagen. Ik heb een aantal rondes ovulatietesten gedaan. Ik heb van CD13 t/m CD16 positieve testen met een extra piek op CD15 (13,14 en 16 streep minstens even donker als controlestreep. 15 donkerpaarse teststreep). Deze ronde had ik vandaag (CD15 dus) mijn LH piek verwacht. We wilden nu niet zo obsessief bezig zijn met zwanger worden, maar ik had nog precies genoeg testen voor CD12 t/m CD16/17, dus die zou ik opmaken. Ik had CD12 nu een duidelijk positieve test. CD13 maar liefst 2x negatief en CD14 ook duidelijk negatief. Mijn ovulatie is dus blijkbaar verschoven. We hebben seks gehad, dus in principe niets aan de hand, maar vraag me af of die verschuiving zomaar kan. Is mijn cyclus dan nu ook korter of we lf fase gewoon wat langer?</p>

Goedemorgen 
Het kan zijn dat je elke maand een cyclus hebt van 26 dagen en je ovulatie zoals jij xegt verschuift. Dan kan je lf fase een keer langer zijn (wat goed is voor de innesteling) of hij kan net zo lang zijn als normaal en wordt je deze keer eerder ongesteld. Als ik het goed begrijp is jouw lf 11dagen. Dat is in principe goed omdat tussen de 5e en 9e dag de innesteling plaatsvind

Bedankt voor je antwoord! Het voelt zo als een gemiste kans ofzo, terwijl we wel gewoon seks hebben gehad. Misschien alleen maar goed dat we er geen erg in hebben gehad ;)

Hi BenB, 
Toevallig dat jij dit nu ook mee maakt. Ik heb een regelmatige cyclus van 25 dagen. Maar deze cyclus haal ik uit de cb testen dat mijn ovulatie verschoven is naar ongv 2 dagen later. Heel vreemd, ik zou niet weten waardoor dit ineens komt. In jou geval is het positief denk ik, je luteale fase is hierdoor langer. Die van mij is helaas korter. Ik vraag me af mocht de innesteling rond dag 6 zijn of een luteale fase van bv 9 dagen erg is? Dan is het eitje inmiddels ingenesteld toch? 

Op het moment dat je eitje bevrucht is gaat het zich in een aantal cellen indelen. Dat duurt een aantal dagen en is bij elke vrouw anders. Tussen 5 en 9 dagen is echt een gemiddelde rechtlijn maar het zegt weer helemaal niks helaas. Dat jouw ovulatie 2 dagen later is noor kan ook betekenen dat je (niet gewenste uiteraard) menstruatie ook 2 dagen later komt.

Dank voor je antwoord Seerte. Ik heb het echt nog nooit gehad dat mijn menstruatie later is. Wel eerder. Maar we gaan het afwachten. Uiteraars hopen dat er gwn helemaal geen menstruatie op gang komt 

Terug
Bovenaan