Ovulatie voelen?

<p>Hoi!</p><p>Ik weet dat er vrouwen zijn die hun eisprong kunnen voelen.</p><p>Zelf had ik dat nooit. Maar nu ik mijn eerste kindje heb gehad denk ik het wel te kunnen voelen. Ik gaf lang borstvoeding dus mijn menstruatie bleef lang uit. Maar ineens had ik van die bepaald soort krampjes links laag in mijn buik. En ja hoor, twee weken later werd ik ongesteld! En nog (ongeveer) twee weken later had ik die steekjes weer. Even een ovulatie testje gedaan.. en ook die was inderdaad positief. Alleen ik voelde het echt wel drie dagen, herkent iemand dit? Want eigenlijk duurt de daadwerkelijke eisprong toch maar 24 uur of korter?</p><p>Ben benieuwd!</p>

Ik voel hem ook bijna altijd (grappig eigenlijk, voel hem alleen aan één kant, als de andere kant springt voel ik het niet) en ik voel dan ook meerdere dagen iets van steekjes. 
Ik denk dat wat je voelt het oprekken van de eileider daar is, er zit natuurlijk een blaasje waar je eitje uiteindelijk uit springt. Dat 'opzwellen' van dat blaasje duurt wel eventjes, die rek op je eileider zit er dus ook een tijdje. Als hij is gesprongen ebt de pijn volgens mij weer weg, omdat die druk er dan ook niet meer is. Je voelt dus juist niet precices het springen, maar het rekken. Is mijn theorie hoor... ;)

Ik voel altijd aan dezelfde kant (links) een drukkend gevoel een aantal dagen. De dag van de eisprong is dat gevoel dan ook weer weg. Voel het vooral met lopen bij elke stap dat drukkende gevoel heel sterk. 

Ik voel hem ook altijd duidelijk sinds mijn zwangerschap. Links is inderdaad pijnlijker. Soms heb ik zelfs zoveel kramp dat ik er soms naproxen voor inneem. Ook weet ik dat hij eraan komt - even lekker onsmakelijk detail - omdat ik ineens heel veel en heel slijmerige afscheiding verlies voor een paar dagen, vlak voor de ovulatie. En ik krijg onwijs veel pijn in mijn bekkenbodem net als tijdens de eerste dag van mijn menstruatie (maar daarvoor moet ik naar de fysio gaan ?)

Ik voelde mijn eisprong vorige keer ook. Ik had al sinds de dag ervoor heel pijnlijke tepels, maar echt als in: niet aan te raken ?. De dag zelf heb ik vrij hevige kramp gehad in mijn buik. Dit duurde een halfuurtje ofzo en daarna was dit weer weg. De pijnlijk tepels hebben wel een dag of 3, 4 aangehouden ?‍♀️. Ik had eigenlijk bijna meer last van die eisprong dan van mijn menstruatie 2 weken later ?.

Terug
Bovenaan