Ovulatie vraagje

Hoi allemaal,

Wij zijn nu bezig in ronde 3 en we hebben de ovulatiesten maar eens geprobeerd. Morgen is dag 14, van een tot nu toe regelmatige cyclus. Gisteren heb ik getest en lieten de streepjes zien dat ze even sterk waren van kleur en ook vandaag weer. Volgens de test zou het dus zo zijn dat ik gisteren en vandaag binnen 24 tot 36 uur een eisprong heb.

We hebben eergisteravond 'geklust' (wel staand, weet niet of dat erg is?) en vanmiddag. Zou dat genoeg zijn? Wat is handig om te doen als die test dat aangeeft? Meer mensen die dat ongemakkelijk vinden? haha wij vonden het nog een beetje vreemd!

Hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben??

Groetjes Laura

Hoi Laura,

Ik heb ergens gelezen dat het missionaris standje (jij op je rug liggend) en op z'n hondjes de twee beste standjes zijn om zwanger te raken. Ze kan je man dieper in jou komen en is het voor de zaadjes het makkelijkst.

Maar ik hoop voor jullie dat het gelukt is en jullie binnenkort in blijde verwachting zijn

Succes nog!!

Groetjes Hannah

jah klopt

wij zijn vanaf juni bezig, maar ik ben niet zo bezig met ovulatietesten enzo... ik wil eerst kijken of het ons lukt op gevoel zonder eerst uit te rekenen wanneer we "moeten" klussen. Maar wie weet komen we allebei snel achter dat we zwanger zijn :)

succes in ieder geval

Nee mocht het deze maand niet lukken dan laat ik die testen ook achterwege hoor..het voelt inderdaad als 'moeten klussen' en het voelde heel vreemd. Ik vond het alleen wel fijn om is te kijken of mijn cyclus een beetje klopt..Jij ook succes en we zijn binnenkort vast allebei zwanger :)

Wij hebben deze maand ook voor het eerst geprobeerd met ovulatietesten. Helaas waren we net een weekend weg met familie (lees; slapen op slaapzaal met 10 personen) toen de test 's ochtends aangaf dat het moest gebeuren. BAH. Daar hadden we al rekening mee gehouden, maar het was toch jammer. Zaterdags gaf test een smiley aan (CB-test) en zondagavond thuis hebben we pas kunnen klussen. Volgens de bijsluiter moest je seks hebben binnen 48 uur. Wel, dat is gelukt, maar nu heb ik mijn NOD en ik ben bang dat we toch te laat waren. Wel hele periode 'gekke dingen' gehad (steken in borsten, gevoelige tepels bij vlagen, steken in onderrug, etc). Vanochtend test gedaan en die was negatief. Nu wachten of ik ongesteld word of anders na het weekend weer eens testen.
Het gevoel van 'moeten' klussen is inderdaad niet zo romantisch. Maar als je echt graag wilt, dan ga je daartoe algauw over. Zorg alleen wel dat je het leuk houdt. Het lijkt mij geen fijn gevoel als je straks zwanger bent en bij jezelf denkt; maar het is helemaal niet leuk gegaan.
Wat betreft die standjes; ik denk altijd maar zo; in de middeleeuwen zijn er ook een boel kinderen geboren. Lijkt me sterk dat ze toen ook al bezig waren met beste standjes, dagen, etc.
Doe het lekker op de manier zoals je fijn vind.

Laura, wanneer moest jij ookweer ongi worden?

Ik zou het leuk vinden als we elkaar een beetje op de hoogte kunnen houden van de ontwikkelingen. Tenminste, als jij dat ook leuk vind.

Groetjes Hannah

Terug
Bovenaan