Ovulatie zoeken

<p>Hi! </p><p>Ik ben deze maand voor het eerst aan het proberen zwanger te worden. Superleuk maar ook even zoeken vanwege mijn onregelmatige cyclus. Nu had ik gisteren op dag 19 voor het eerst een positieve ovulatietest, vandaag op dag 20 was het streepje echter weer heel onduidelijk. Ik heb beide keren met ochtend urine gemeten. </p><p>Mijn temperatuur schommelt elke dag, maar ging vandaag op dag 20 heel duidelijk een stuk naar beneden. Dat betekent toch dat mijn eisprong nog moet komen? Ik weet niet of ik nou van mijn temperatuur of de ovulatietest moet uitgaan. <br /><br />We hebben de afgelopen 2 dagen al geprobeerd, wat denken jullie, moeten we het vandaag nog een keer proberen of heeft dat geen zin?</p><p>Ik snap dat de informatie wat summier is maar als iemand er iets over kan zeggen dan zou dat heel fijn zijn, alvast bedankt!</p>
 
Ik ben ook geen expert maar van wat ik gelezen heb. Je eisprong is 24-48 uur na je positieve ovulatie test. Het is dus mogelijk dat vandaag klussen nog zin heeft. Daarbij logt er nu natuurlijk wel al een voorraadje te wacht, dus het is niet per se nodig. Ook wordt de kwaliteit van de sperma er niet beter op als je elke dag klust. Ook heeft de sperma natuurlijk nog wel een tijdje nodig om zijn plek te bereiken. Al met al, het kan maar of het echt nut heeft weet niemand denk ik?
 
Welke ovulatietests gebruik je? Voor de meesten geldt dat je NIET moet testen met je 1e plasje van de dag. En je kunt het beste ook een paar uur niets drinken voordat je test. Mocht je test wat donkerder kleuren dan de vorige, dan is het aan te raden om later op de dag nog eens te testen. Wie weet is je piek in de avond pas. Je kunt er vanuit gaan dat je eitje 2 dagen daarna geweest is en dat het daarna afwachten is.
Hoe dan ook. Vlak voor de eisprong kan je temperatuur een dipje hebben. En als de eisprong is geweest, dan zal je temperatuur stijgen en verhoogd blijven tot je weer ongesteld wordt.
 
Dankjulliewel! Voor de zekerheid toch nog maar even een lading toegevoegd vandaag haha.... idd niet de beste kwaliteit waarschijnlijk maar voelt toch alsof we dan meer kans hebben. Morgenochtend is het 48 uur geleden, ben benieuwd of mijn temperatuur dan omhoog gaat :)
De volgende keer zal ik de tips voor de ovulatietest gebruiken! Ik gebruik die van Kruidvat, maar ga ze de volgende keer denk ik online bestellen, goedkoper....
 
Terug
Bovenaan