Ovulatie

<p>hoi allemaal,</p><p> </p><p>wij zijn nu 9 maanden bezig. Eerste maanden niet met uitrekenen enzo. Nu inmiddels al een paar maanden wel bewust. Ik heb een app die aangeeft wanneer mijn vruchtbare dagen zin etc. Nu heb ik slechts 1 ovulatietest in mijn handen gehad die enorm positief was ( ik vergeet ze steeds...) en dat was vorige maand, 1 dag voor mij app zei dat ik zou ovuleren. Verder heeft ie redelijk gelijk met wanneer ik ongesteld word. Ook 14 dagen voor menstruatie klopte in dit geval. </p><p>Maar nu ging ik op internet de online tools hiervoor invullen en die komen allemaal uit op een week eerder! Hier raak ik heel erg van in de war, omdat wij continu klussen in de week van mijn ovulatie volgens de app... </p><p>zitten we serieus al maanden in de verkeerde periode? Of heeft mijn app meer gelijk. Want als ik de online tools moet geloven zit ik ook niet op 14 dagen voor menstruatie maar veel meet. Ik heb wel een cyclus van 33-34dagen.</p>
 
Ik heb ook een cyclus van 33 dagen en ovuleer meestal op dag 19/20.. Na de ovulatie duurt het ongeveer 13 of 14 dagen voordat ik ongesteld word, maar dit verschilt per persoon. Ik lees ook vaak dat vrouwen 11/12 dagen na de ovulatie, menstrueren. 
 
 
 
Hi,
de ovulatie vindt gemiddeld tussen 12-16 dagen voor de menstruatie plaats. In dit geval had jij ook een positieve test 14 dagen voor je menstruatie in handen, dat zou ik dus ook aanhouden. Ik had zelf ook een cyclus tussen de 29-35 dagen maar mijn ovulatie altijd stipt 14 dagen voor NOD. Welke tool heb je gebruikt? Via de tool van ouders van nu kom ik uit met de juiste berekening.
Als advies, probeer je niet te veel te focussen op die testen (deed ik ook) toen ik het los liet werd ik zwanger. Gewoon om de dag klussen rond je vruchtbare periode :)
 
Ik zou ook nooit alleen afgaan van een app... temperatuur erbij om te zien of het klopt en hiermee meet je ook je ovulatie. Daarnaast kan je je cervixslijm testen zo weet je ook wanneer je vruchtbaar bent en je kan ovulatietesten doen en ze dan niet vergeten te doen... ?
 
Begrijp me niet verkeerd ik gebruik zelf ook een app om alles bij te houden maar ik temp ook dagelijks houd het slijm in de gaten en ga er deze maand trstjes bijpakken gewoon voor de dubbele check ?
 
Veel tools kijken niet naar de lengte van jou periode, maar naar een standaard van 28 dagen. En rekenen dan vanaf dag 1. Bij een ovulatie die 2 weken voor het begin van een nieuwe is, zit je dan op dag 14. Maar jou cyclus is bijna een week langer, dus dan is je ovulatie ook een week later. Je app kijkt naar jou verleden, en rekent op basis daarvan een dag uit, maar dat is nog steeds op basis van 14 dagen voor een nieuwe cyclus ovulatie. En de ovulatie test kijkt naar je hormoon piek, die 24 tot 48 uur voor je menstruatie is. Overigens zijn er meer vruchtbare dagen, en is er marge.
Daarnaast kun je ook op je slijm letten, en/of temperaturen (kun je in sommige apps ook bijhouden, zodat je het patroon gaat herkennen met je cyclus  erbij). 
 
Ik ben deze maand begonnen met ovulatietesten. Op 3-9-2018 helaas een miskraam gehad en het gevoel dat mn lichaam redelijk uit balans is nu. 
Ik gebruik ze om te kijken wanneer mijn piek is en we dus het beste kunnen klussen. Buiten de piek dagen klussen we ook vrolijk door maar nu kan ik iets gerichter zijn.
Ook door de onregelmatigheid lastig in te schatten wanneer je ongesteld moet worden. Om paniek in mn hoofd te voorkomen is de test ook fijn. Gisteren had ik mijn piek dus dit weekend ergens de eisprong. Vanaf maandag kan ik ongeveer 16 dagen door tellen en kan ik goed inschatten wanneer ik ongeveer ongesteld moet worden.
De app rekend idd met 28 dagen en mijne zijn rond de 35. Dus ik dacht 11 dagen over tijd te zijn maar kreeg maar geen positieve test. Killing waren die 11 dagen :(
 
 
Terug
Bovenaan