ovulatie?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een vraagje. Daar ik een cyclus heb die nogal varieert (van 29 tot 36 dagen), ben ik begonnen met ovulatietesten van today. Nu had ik de eerste twee dagen enkel een controlestreep op de test, de 3 volgende dagen een lichte teststreep en een donkerdere controlestreep (nog steeds negatief dus) en sinds 2 dagen enkel nog de controlestreep. Wil dat zeggen dat er niet genoeg lutheïserend hormoon aanwezig is? Ik heb volgens mijn temperatuur nog geen eisprong gehad. Ik zit nu op dag 19 van mijn cyclus. Mijn eisprong was de laatste 12 maanden steeds te zien tussen de 15de en de 22ste dag van mijn cyclus.
Ik heb vroeger ook reeds ovulatietesten gekocht op www. babycentrum.com van romed, maar die gaven helemaal niets, terwijl mijn temperatuurscurve toch een duidelijke temperatuursverhoging aangaf.
Moet ik mij nu ongerust maken? Heb ik dan wel een eisprong?

En dan had ik nog een vraagje: ik hou mijn cervixslijm nu ook goed in het oog: als het heel erg waterig is, is dit dan ook de vruchtbare periode? Het is net alsof ik in mijn broek heb geplast... dit heb ik ook nog nooit gehad...

Hopelijk kan en wil iemand me helpen,
Alvast bedankt,

Erika

hoi Erika,

Volgens mij moet de teststreep toch wel redelijk donker zijn. Of even donker of donkerder, bij mij althans. Of je eisprong komt nog wat goed mogelijk is aangezien je soms een langere cyclus hebt of je hebt deze maand eisprong. Gewoon door blijven testen. Als je uitgaat van een cyclus van 37 dagen dan is dag 25 de laatste dag waarop je eisprong zou kunnen hebben.
Tijdens/voor je eisprong heb je volgens mij wel meer afscheiding dan normaal.
succes
Marielle

Hoi Erika,

Over die testen weet ik niets. Maar cervixslijm moet rekbaar zijn om in je vruchtbare tijd te zitten. Dus als je het tussen je vingers neemt dat je het uit elkaar kan trekken. Zeg maar de dikte van een snottebel. Iets dikkker misschien. En het moet doorzichtig zijn.
Dat was het.
Groetjes,
Nance

Hoi,

Ik gebruik ovulatietesten van Clear Blue en die teststreep geeft altijd duidelijk een donkerdere streep op de dagen dat de LH in mijn urine aanwezig is.
Misschien was er bij jou wat minder LH aanwezig, maar wel in die 3 dagen met de lichte teststreep?? Zou gewoon nog even door testen, maar ik heb verder geen ervaring met dat merk "today"
Succes verder.
Groetjes, Chan

Terug
Bovenaan