Ovulatie

<p>hallo allemaal,</p><p> </p><p>Dit is mijn eerste berichtje hier. Wij zijn bezig voor de 2e.</p><p>Nu heb ik 14 mei mijn spiraaltje eruit laten halen. En gelijk daarna ongesteld geworden ( althans bloedde voor 6/7 dagen)</p><p> </p><p>Nu is afgelopen zondag 9 juni mijn laatste ongesteldheidsdag geweest die begon op  maandag 3 juni. </p><p> </p><p>Nu begon ik met ovulatie testen gisteren omdat dit weekend mijn ovu zou zijn. Nu kreeg ik gisteren al meteen een donker streepje en wordt die vandaag lichter. Heb ik dan nu mijn ovu al gehad? Kan dat al zo snel, 11 dagen na mijn eerste menstruatie dag?</p><p> </p><p>groetjs mij! </p>
 
Het zou wel een korte cyclus zijn, maar kan denk ik wel... Heb zelf wel eens een cyclus van 25 dagen gehad ineens. 
Was het een hormoonspiraaltje? Dan kan je cyclus de eerste tijd sowieso een beetje schommelen... 
 
Ja het was inderdaad een hormoon spiraal.
ja ik begrijp het niet. Ovulatie test gaf duidelijk een streepje en vandaag minder.
dus moet ik er dan van uitgaan dat ik gister/vannacht mijn ovulatie heb gehad of?
 
 
 
Je ovu test geeft een LH piek aan, daarna springt dan binnen 24 tot 36 uur ongeveer dacht ik. Dus vandaag zo'n beetje :) 
 
Ik wil graag een foto uploaden, van mijn testen.. maar lukt niet. Iemand een idee?
 
enne.. dus als die test het aangeeft. Heb je, je eisprong. Of kan t ook verkeerd aangeven?
 
liefs
 
Als de ovulatietest positief is komt je eisprong binnen 24-48 uur. Is per persoon een beetje verschillend hoe snel die na de positieve ovu test komt. Ik herken het bij mezelf als mijn afscheiding veranderd, dat wordt direct na mijn ovulatie wat dikker en cremeachtiger. Ook merk ik dat de ochtend na mijn ovulatie mijn temperatuur gestegen is. Voor de ovulatie ligt mijn temperatuur rond de 36.3 tot 36.5, na ovulatie stijgt die naar 36.9. Het gaat dan om je lichaamstemperatuur in rust, die je elke dag omstreeks dezelfde tijd meet, direct na het wakker worden en voor je gaat bewegen, opstaan of praten. 
 
Terug
Bovenaan