Ovulatie

<p>Hallo,</p><p>Ik ben een beetje in de war.  Volgens de menstruatie kalender had ik dinsdag 10 mei mijn ovulatie moeten hebben.  Toch maar even 3 dagen achter elkaar een ovulatietest gedaan. Deze kregen een licht streepje.</p><p>Ik dacht oke, misschien is ie al geweest. Ik heb na de 10e ook geen  ovulatietest gedaan.</p><p>Ik had 13 mei en onderbuik gevoel en deed toch maar een ovulatietest, en het 2e streepje was net zo donker als het test streepje. Vandaag 14 mei nog een keer ovulatietest gedaan en deze was gewoon nog donkerder.  </p><p>Ik heb wel hiervoor een miskraam gehad.  Is mijn ovulatie nu later?</p><p>Natuurlijk hebben we geklust.  Nu ben ik benieuwd wanneer ik ongesteld niet worden. Volgens de menstruatie kalender moet ik rond 21 mei ongesteld worden....</p>
 
Hoi, mijn advies zou zijn, houd je niet teveel vast aan een kalender… deze geven een gemiddelde, en zo lang dat werk is het handig. Maar ieder lichaam is anders. Jou ovulatie kan heel goed later geweest zijn, om allerlei redenen. Is niet gek hoor! Dus bijhouden met testen is wel verstandig dan ja! Reken vanaf je ovulatie ongeveer twee weken erbij, dan heb je een idee van je komende menstruatie.
 
Na je miskraam kan het langer duren voordat je cyclus weer op gang is dus is het niet gek dat je ovulatie later is. De testen zijn betrouwbaarder dan een kalender omdat een kalender uitgaat van eerdere cycli terwijl ern test meet hoe het op dat moment is dus die zijn altijd betrouwbaarder dan een kalender/app. Gemiddeld heb je 2 weken na je ovulatie je menstruatie
 
Terug
Bovenaan