Ovulatie

Hallo dames , ik ben benieuwd na de dames die ook ovulatietesten (wel eens)gebruiken.
Als je online zoekt naar informatie over ovulatie staat er meestal dat je 14 dagen voor je Nod je ovulatie hebt dus met een cyclus van 28 dagen zou je piek ong dag 14 zijn.
Ik heb een cyclus van ong 28 a 29 dagen.. In april mei juni en juli heb ik ovulatie testen gebruikt en allemaal gaven ze de Lh piek aan op dag 16. Daarna ff niet meer gestest.. Nu tijdens mijn huidige cyclus toch maar keer getest , en weer op dag 16 mijn piek... ( dus 2 dagen later dan '' gemiddeld '')
Ik vraag dit dus omdat ik ook wel eens lees dat een te korte luteale fase niet ideaal is ( wat ik snap)

Miss denk ik er teveel over na maar ben gewoon nieuwsgierig hoe het bij andere dames is..

Groetjes Freya
 
Volgens de boekjes inderdaad 14 dagen. Helaas zijn onze lichamen geen standaard en robot ;) hier nog nooit een Lf langer dan 10 dagen gehad en toch echt 2 kinderen rijker :)
 
Nee idd , daarom was ik ook benieuwd hoe het bij andere dames is :) , ik heb zelf ook al 1 draak rondlopen ( wel al bijna 10 jaar ) .. maar geen idee meer hoe het toen zat met mijn luteale fase :LOL:
 
Toen ik zwanger werd van mijn dochtertje had ik de piek pas op dag 18 bij een cyclus van 29 dagen deze keer de piek op dag 14 en ook raak, waarom dat zo verschilt geen idee maar dag 16 is hartstikke netjes hoor. Hopelijk is het snel raak :)
 
Je hebt bij een cyclus van 28 dagen doorgaans op dag 14 je eisprong, niet de LH-piek. Zoals je uit de bijsluiter kunt opmaken, meet een ovulatietest LH. Is de test positief, dan volgt de eisprong doorgaans binnen twee dagen. Met een piek op dag 16, volgt je eisprong op dag 17 of 18. De luteale fase is wel iets korter maar niet zo kort dat het een mogelijke zwangerschap in de weg staat. No worries.
 
Ik heb mijn eisprong ook bijna altijd op dag 16 of 17 en een heel regelmatige cyclus van 28 dagen.

Wel heb ik 8 dagen na mijn ovulatie al last van spotting. En dag 12 DPO pas dat het echt doorbreekt zeg maar…
 
Terug
Bovenaan