Ovulatie?

A

Anoniem

Guest
Nu ruim 5 weken na mijn miskraam. Had van de week ovulatietesten gekocht, omdat ik klachten had van witte afscheiding. Zou dit nu een ovulatie zijn of voor tekenen van mijn menstruatie.
Nu 3 dagen een ovualatie test gedaan en gisteren had ik een heeeeel licht streepje en vandaag werd deze duidelijker. Dus het zou mijn eisprong kunnen zijn.
Dus van lief maar even op de hoogte gesteld. Hij is nogal dubbel, de ene keer wil hij er meteen weer voor gaan en het andere moment weer niet haha mannen. Dus even afwachten wat hij wil.

Toch wel heel spannend allemaa zo na een miskraam. Heb het al goed kunnen werkwerken en zijn klaar voor een vervolg.

Wie heeft er ervaring met zwanger worden na een miskraam?

xx yvonne

Hi Yvonne,

Ik heb 3 jaar geleden een miskraam gehad en had 19 dagen na de curettage mn eisprong en was gelijk zwanger. Erg fijn natuurlijk, maar het is idd niet te voorspellen wanneer je ei dan komt. Meestal komt de cyclus redelijk snel weer op gang. Witte afscheiding, ik heb het bijna mn hele cyclus maar ook wel voor mn ei. Als mn ei er echt aankomt heb ik meer doorzichtig slijmverlies trouwens. Maar als je veel klust vind ik de afscheiding moeilijk gte checken, want ja wat is afscheiding en wat zijn klusresten??

Als je vandaag een duidelijkere streep betekent dat (als je 2e streep donker van kleur is) dat je ei binnen 24-48 uur komt. Aan de klus dus, hihi! Als de streep morgen nog donkerder is nog wel even doorklussen, die testen geven bij mij soms 3-4 dagen een 2e streep namelijk dus je wil m niet missen, dat eitje!

Hopelijk ben je net als ik meteen weer zwanger. Na een miskraam heb je ietsje meer kans op een zwangerschap, omdat je nog wat hormonen in je lijf kan hebben, baarmoederslijmvlies kan dikker zijn (= gunstiger) en soms staat je bmm (baarmoedermond) nog een beetje open wat voor de zwemmers goed nieuws kan zijn. ;-)

Fijn dat je klaar bent voor een nieuwe zwangerschap. Mijn 1e zwangerschap liep ik op een roze wolk tot de 11 weken, toen ik een foute echo had. Helaas was mn 2e zwangerschap geestelijk wel pittig door de miskraam, het onbezorgde was eraf en dat vind ik eigenlijk t ergste nu. Heb wel t voornemen de volgende zwangerschap meer te genieten maar ja, als ik eenmaal weer die stress heb van de 1e 3 maanden... Hoe dan ook ik ga voor jullie duimen meid!

Hoi Charlotje
Bedankt voor je mail. Ik had nog geen hele duidelijke streep, dus denk niet dat mijn eisprong binnen 24 -48 er is. Maar weet ook dat het mannelijke zaad 72 uur aanwezig blijft. Dus ja wel even aan de klus dus.

Denk ook wel dat de eerste 3 maanden onwijs spannend zullen zijn, maar samen komen we daar wel doorheen.

x Yvonne

Heey meid,

Ik heb hier geen ervaring mee. Ik heb wel voor de eerste keer de ovutesten gebruikt en ook bij mij was het eerst onduidleijk, toen licht en de dag daarna duidelijk een 2e streep. Ik denk dat je morgen dus wel positief test. Klussen is dus een goed idee haha!!

Veel succes!
Liefs ciomama

Hoi Charlotje. Net nog even de test gedaan en nu wordt de streek donderder. Gisteren hebben we gevreeën, en morgen gaan we dat ook doen. Morgen doe ik nog eens een test.
Mijn man vroeg al of ik al wat voelde (die schat) vorige keer voelde ik 3 dagen na mijn eisprong al dat ik zwanger was. Maar nu is dat veelste snel, ook gevraagd aan mijn man dit maar niet te vragen, ben er nu nog niet veel mee bezig. Ga ervanuit dat we niet zwanger worden.

Hoe gaat het met jouw. Heb niet helemaal begrepen of jij ook zwanger wilt worden of al bent

x Yvonne

Terug
Bovenaan