Ovulatiedatum in de war

<p>Hi dames,</p><p>Na een teleurstelling vorige ronde, ben ik een beetje in de war wanneer mijn volgende ovulatie zal zijn.</p><p>Ik ben met een regelmatige cyclus, vorige week 2 dagen té vroeg ongesteld geworden. Op maandagavond rond 22.00/22.30 begon ik ineens te bloeden terwijl ik woensdag pas ongesteld zou moeten worden.</p><p>Nu zou ik volgens een ovulatie kalender a.s zondag de 20e mijn ovulatie hebben, maar nu twijfel ik of dit wel goed gaat komen omdat ik normaal altijd regelmatig ben.</p><p>Moet ik dus de 20e aanhouden of uit gaan van 2 dagen later? ?</p><p>Ps. Ik wil nog geen ovulatie testen gaan gebruiken. Ben er al te veel mee bezig en ben bang dat ik mezelf dan helemaal gek ga maken....</p><p>Iemand hier ervaring mee?</p>
 
maar das natuurlijk geen antwoord op je vraag hahaha, ik weet t ook niet loop zelf te zoeken ermee.. 
 
Hallo Druifje, 
Ik heb dit 2 rondes geleden ook gehad. Ik werd eerder ongesteld dan gepland waardoor ik ook niet meer goed wist of ik wel of niet van mijn app uit moest gaan.
Ik heb wel ovulatietesten gebruikt en had dus in de cyclus waar ik eerder ongesteld werd juist later mijn ovulatie dan mijn app dus dacht. Mijn app denkt daarom nu dat mijn cyclus 33 dagen duurt maar deze ronde heb ik juist mijn ovulatie weer op het “normale” ritme gevonden dmv ovulatietesten. Als het goed is zal mijn cyclus nu weer 27 a 28 dagen zijn. 
Het is dus denk ik wel lastig om zonder ovulatietesten of temperatuurmeting je ovulatie te vinden nu het even anders is, of je moet je eisprong kunnen voelen. 
Het is natuurlijk bij iedereen anders. Ik zal in jouw geval zeggen hou gewoon de 20e aan dan ben je sowieso optijd lijkt me.
In iedergeval succes! 
 
Hi, 
Ik had zo’n app waarbij ik minstens 2 jaar mijn cyclus bijhield en uiteindelijk bleek het voor geen meter te kloppen. Eerste ronde zat mijn kalender er 5 dagen naast, tweede ronde ben ik de ovulatietesten gaan gebruiken en weer had mijn kalendaar het fout, 4 dagen ernaast. Ik voelde mijn ovulatie, dat klopte met de tests en die maand is het gelukt :) 
Voel jij het een beetje? Je zou je lichaamstemperatuur kunnen gaan bijhouden, maar dat is soms ook jezelf gek maken, meer dan met de tests en anders kan je gewoon vanaf de 8ste dag gaan proberen of rond die dagen wanneer je denkt dat je ovulatie hebt :) Het zaad kan tot 4-7 dagen in je lichaam overleven en het heeft minstens 6 tot 12 uur voorbereidingstijd nodig, wordt ‘capacitation’ genoemd. Op mijn ovulatietest stond trouwens dat zodra zo’n test positief is, je het beste na 24 uur gemeenschap kan hebben en dat klopt dus niet, want na 24 uur krijg je je ovulatie en dan zal het zaad nog die tijd nodig hebben om te kunnen bevruchten. 
Haha wat een lap tekst, sorry, vind gewoon biologie leuk :) 
 
Thanks voor jullie reactie :)
Ik denk dat ik het dan maar op de gok moet doen. En mijn afscheiding in de gaten houden. Dan maar een week lang om de dag. In die week zal hij toch wel ergens moeten gaan springen ?
 
Nou dames.... Ik snap er werkelijk niets meer van!
Doordat ik 2 dagen eerder ongesteld werd, ben ik niet zeker wanneer mijn sprongetje zal zijn. Maar in ieder geval vanaf zondag.
Nu gisteravond had ik ineens de welbekende "klodder waar je draadjes van kunt maken" in mijn ondergoed! 
Nu ben ik dus helemaal van de leg omdat ik eigenlijk vanaf zondag 1 van die komende dagen mijn ovulatie zou moeten hebben. 
Even een overzicht: maandag 7 mei ongesteld geworden en donderdag 17 mei de klodder.....
Kan ik zo vroeg al mijn ovulatie hebben?!
 
Terug
Bovenaan