Ovulatiepijn na miskraam

<p>Enkele maanden geleden verloren wij ons kindje na een zwangerschap van 21 weken. Inmiddels zijn we aan ronde 4 om weer zwanger te worden en merk ik dat ik elke maand een viertal dagen enorme pijn heb. Zelfs gaan zitten en stappen is enorm pijnlijk, ook mijn maag en darmen lijken te reageren. Iemand die dit herkend?</p>
 
Wat vreselijk voor je dat het met 21 weken mis is gegaan.. kan me niet eens voorstellen hoe moeilijk dit moet zijn geweest. Ik hoop dat je heel snel een positieve test in handen hebt en een mooi, gezond wondertje in je armen mag krijgen ?.
Wat betreft de ovulatiepijn, dit is heel herkenbaar. Ik heb endometriose en sinds ik in januari gestopt ben met de pil is het elke maand hetzelfde. Ook een dag of 4 voor de eisprong krijg ik pijn. Meestal wordt het elke dag erger tot de dag van de sprong een hoogtepunt bereikt. Ik weet dan ook dat hij gesprongen is op moment dat de pijn weggaat. Mijn gyneacoloog zegt dat 1 op de 5 vrouwen dit voelt dus het komt best veel voor. Wat je voelt, is dat het blaasje op springen staat waardoor er spanning op komt. Wanneer deze 'gebarsten' is, is de spanning en daarmee de pijn dus ook weg. Mijn maag en darmen reageren er niet op, maar ik denk dat dit komt door de hoeveelheid hormonen die op dat moment in je lijf zitten. Daar reageert elk lichaam anders op. Ik krijg bijv enorm pijn aan mn borsten rondom de eisprong. Je hoeft je dus geen zorgen te maken wat betreft de pijn die je voelt, ik heb zelfs wel eens bloed verloren met de eisprong. Dit komt dan door het knappen van het blaasje. Probeer het als iets positiefs te zien, de bevestiging dat je lijf werkt zoals het moet en dat je dus ook goed kan inschatten wanneer je eisprong plaatsvind zodat je je kansen kan vergroten. Nogmaals heel veel succes en hopelijk is het heel snel raak van een prachtig wonder?
 
Ik ken het ook!

Al had ik het voordat ons dochtertje met 18week geboren is ook wel.
Ik heb nu ongeveer 2-3dagen echt buikpijn en soms ook hoofdpijn erbij. Dit was voorheen niet zo
 
Terug
Bovenaan