ovulatiepijn

hallo allemaal!!
ik heb nog een vraagje: tijdens mijn afgelopen cyclus heb ik ovulatiepijn gehad (menstruatie-achtige krampen maar dan beetje erger). Weet iemand of die krampen voor of na de eigenlijke eisprong opkomen?
liefs,
Kaat
 
hei!
dus jij voelt ook je ovulatie?! voelde jij dan ook menstruatie-achtige krampen met af en toe een vrij hevige steek?
mijn temp is vandaag nog steeds 37 ° en ik ben nu 17 dagen na de dag dat ik die krampen heb gevoeld...
wanneer is jou NOD ook alweer? spannend hé?!?!
liefs
 
Hé, te gek, er zijn meer mensen met ovulatiepijn! Ik heb het zelf heel erg, het duurt soms wel 10 dagen achter elkaar, en loopt dan zo over in mijn menstruatie. Ik ben er op zich blij mee, want dan weet ik tenminste dat het zover is. Maar omdat het zo heftig is, loop ik nu bij een acupuncturist.

Wat jouw vraag betreft, Kaat. Volgens mij loopt de pijn parallel aan de eisprong. Wat je nl. voelt is de follikel die openbarst. Die kan wel twee tot drie cm worden, dus eigenlijk best logisch dat je dat als pijn voelt. (Ik vind het dan weer niet zo logisch dat het daarna bij mij nog dagen duurt, maar ja). Dus zodra je die pijn voelt, heb je je eisprong.
 
Ik herken het ook. Ik voel op de dag van mijn eisprong ook menstruatieachtige buikpijn en af en toe steken. Wist de eerste keer niet wat ik had en liet me controleren op blaasontsteking, haha. Wel handig.
 
Terug
Bovenaan