Ovulatiepijn

Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum - geloof dat ik wel ooit lid ben geweest van het oude forum.

Is start mijn onderwerp op dit forum omdat ik mij hier waarschijnlijk mee thuis voel.....
Wij hebben een dochtertje van 2.5 en het zou mooi als er ooit nog een andere wondertje bij gaat komen. Zwanger worden van nummer 1 zou niet makkelijk zijn maar uiteindelijk was ik binnen een half jaar na het stoppen van de pil spontaal zwanger van onze dochter. In die tijd ben ik nooit onderzocht - alleen mijn vriend. Nu zijn we inmiddels een jaar verder na het stoppen met de pil en heb ik net vorige week al mijn onderzoeken afgesloten. Ze hebben geen vreemde dingen bij mij kunnen ontdekken alleen dat onze samenlevingstesten negatief blijven. Is natuurlijk moeilijk te begrijpen als je al een klein meiske rond hebt lopen;-). Mijn vriend zijn zaad is niet van optimale kwaliteit. Hij heeft tegen het einde van deze maand nog wat onderzoeken en dan ben ik benieuwd wat ze met ons van plan zijn....

Maar - ik heb elke maand zo'n mega last van ovulatiepijn (stekende pijn net boven mijn lies). Ik lees wel dat je wat last kunt hebben maar zo'n last.....is dit herkenbaar bij iemand? En ze zeggen dat je het dan juist moet doen - hmmmm, dat is dus echt geen pretje!

Doei doei

Hey Moeska,

Naar aanleiding van je topicnaam reageer ik even. Ik zit een beetje in dezelfde situatie. Ik ben inmiddels ook een jaar bezig om een tweede kindje. De eerste was er erg vlot. (ook 2,5 trouwens) en ook ik heb veel last van menstruatiepijn. Alleen geen echte steken, maar ik heb er wel een week last van. Na deze ronde gaan we naar de huisarts om te kijken hoe we verder gaan.

Gr. Karin

Hey meiden,

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus kan jullie vraag niet echt beantwoorden...
Maar k dacht dat endiometrose ook wel met meer pijn gepaard gaat, maar daar weet ik verder ook niet genoeg van....maar aangzien Moeska al onderzocht is...

Moeska: mag ik vragen waarom ze jullie verteld hebben dat het wel moeilijk zou worden om zwanger te raken als jullie nog geen onderzoeken hebben gehad...?
Hebben ze bij jou geen vijandig baarmoederslijvlies geconstateerd, omdat de sltest niet goed was?

gr. sparkle

@Moeska

Hoi Moeska,

Ik ben Nina,27 jaar en al 2,5 bezig voor ons eerste wondertje. Ik herken de beschrijving van die pijn, ook ik heb elke maand rond mijn ovulatie stekende (kramp)pijn if onderin rechts of links soms beide. Ook ik ben onderzocht ivm pijn er was niks te vinden..ook de echo's zien er goed uit. de fertiliteitsarts zegt dat sommige vrouwen voelen hun ovulatie heel erg. Zelfde trouwens als ik menstrueer dan voel ik het ook heftig. Ik zou me niet teveel zorgen maken tenzij jij het echt niet vertrouwd. Ik wens je heel veel sterkte, succes en geluk

groetjes Nina

Hoi moeska,

Voor mij is dit ook herkenbaar.
Wij zijn zo'n 3 jaar bezig voor ons eerste wondertje.
Juni 2009 is er bij mij een milde vorm van endometriose vastgesteld.Achteraf gezien had ik eigelijks dagelijks wel krampen,wat verklaard dat dit door de endometriose kwam.Het is toen weggehaald en nu zijn we zo'n 7mnd verder,4insemenatie's achter de rug zonder resultaat en in afwachting van de 5 IUI.

Op internet kan je een checklijst vinden met bijbehorende klachten van endometriose.
Mischien kan je dat eens bekijken.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik nu ook wel zo'n week voor mijn eisprong krampen heb en dit duurt ook totdat ik ongesteld ben.Dus heel vreemd hoeft het niet te zijn hoor.

Succes.

Gr suusje26

Hmmm - ik moet nog even wennen aan dit forum....ik dacht al dat er niemand had gereageerd omdat ik geen meldingen kreeg. Nog zag ik dat er wel wat reacties waren. Misschien met mijn instellingen te maken.

Even reageren op de vragen....

Hoi Sparkle,

Ten tijde van ons eerste kinsje lag het probleem duidelijk bij mijn vriend. Op het momet dat hij al zijn onderzoeken af had gerond en wij ons evaluatie gesprek zouden hebben, was ik zwanger. Daarom ben ik toen niet onderzocht. Nu wel. Laatse onderzoek was een baarmoeder foto. Mijn vriend mag deze week weer en dan hebben we 8 januari ons evauatie gesprek. Wat betreft die negatieve samenlevingstesten - moet ik inderdaad na gaan vragen, toch raar!

Hoi Karin, "Fijn" om te lezen dat mensen in een zelfde soort situatie zitten. Ik zou zeer zeker naar de huisarts gaan. Ik weet het is een hele stap maar het kan misschien wat duidelijkheid geven of de boel versnellen!

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Heb trouwens al de hele week een soort van misselijk gevoel en dan krijg je toch weer hoop ..... maar ik ben bang dat het vandaag door gaat zetten....

Terug
Bovenaan