Ovulatiest positief . wanneer nog eens vrijen?

Hallo.we hebben vanmorgen om 06u seks gehad.
Ik heb een regelmatig cycles en had gedacht idd da de ovulatie vandaag of morgen was.
Gisterenavond om 22u nog geen positive test maar vanmorgen om 09u wel.

Wanneer klussen we best nog eens. Vanavond of morgenvroeg?
 
Om maar met de deur in huis te vallen: ga vooral klussen wanneer je huis daar aan toe is. Wil je een baby zul je toch seks moeten hebben.
Vanavond, morgen, maakt geen klap uit. Na je positieve test volgt je ovulatie binnen 48h. Preciezer wordt het niet. Aangezien sperma tot wel 5 dagen kan overleven is vanmorgen ook al prima geweest. Ga vanavond of morgen vrijen als jullie zin hebben. Geen zin? Vooral niet doen dan.
 
Ik geloof dat er ook nog zoiets is, dat als je tekort achter elkaar vrijt, er niet genoeg spermacellen aangemaakt zijn. Dacht dat je daarvoor beter een dagje over kan slaan. Het eitje blijft een tijdje goed, en de spermacellen ook. Dus het komt echt niet op de seconde aan.
 
Wanneer je nog seks hebt maakt niet zoveel uit. Je weet immers wat een positieve test betekent. Heb vooral seks wanneer jullie zin hebben. Maak er geen moetje van.
 
Ik geloof dat er ook nog zoiets is, dat als je tekort achter elkaar vrijt, er niet genoeg spermacellen aangemaakt zijn. Dacht dat je daarvoor beter een dagje over kan slaan. Het eitje blijft een tijdje goed, en de spermacellen ook. Dus het komt echt niet op de seconde aan.
Nou...het komt wel iets preciezer aan want juist dat eitje heeft helemaal niet zo'n lange levensduur.
12-24 uur en naar verwachting steeds korter als je leeftijd stijgt (omdat de kwaliteit van je cellen nou eenmaal achteruit gaat).

Sperma is wat vitaler, maar ook daarbij legt het grootste deel wel het loodje na 72u, met uitschieters tot inderdaad 5 dagen. Maar dat zijn dus enkele.

Al met al is het dus het meest zinnig om kort na de positieve ovutest seks te hebben. Dat hoeft niet meteen hetzelfde uur, maar ik zou wel proberen dezelfde dag/avond nog.

Dan heb je het sperma 'gereed' en dan komt het eitje binnen 24-48 u vanzelf voorbij. Grootste kans dat ze elkaar in goede gezondheid treffen.
 
Ik denk persoonlijk dat je al op tijd bent geweest, sperma blijft zeker 5 dagen leven en kan dus al maar gewoon klaar liggen. Je eitje leeft inderdaad veel korter.
Ik moet zeggen uit ervaring was het bij ons raak als wij voor een postieve ovulatietest intiem waren. Qua leeftijd wordt dat inderdaad gezegd, al ben ik niet helemaal van mening dat dat een probleem moet zijn. Mijn vriend en ik zijn allebei wat ouder en bij ons was het gelijk raak ( meerdere keren) . Daarnaast zou ik goed kijken naar je lichaam/ afscheiding. werkt beter dan helemaal uitgaan van de testen. Succes!
 
Terug
Bovenaan