ovulatietedt

hallo iedereen,ik weet het ik moet bij dat andre forum zijn [zwanger worden]maar ik heb toch hier een vraag voor jullie messchien hebben jullie ervaring mee.
ik heb net een ovulatietest gekocht en wil hem gaan gebruiken hebben jullie daar goede ervaringen mee? en hoe werkt het precies?
ik heb afgelopen keer voor de eerste keer een nette cyclus gehad van 30 dagen,ik was vorige maand 19 mei ongesteld geworden en deze maand 18 junie ongesteld geworden [30 dagen],moet ik dan een gewone normale cyclus van 28 dagen aanhouden en op dag 11 beginnen met testen?of mijn cyclus van 30 dagen aanhouden en dan op dag 13 beginnen met testen?
ik hoop op antwoord en vast bedankt.
en de zwangere mensen proficiat.
gr mutske
 
Hoi,

Ik heb goede ervaring met Clearblue ovulatietesten (ik geloof 5 testjes in 1 verpakking). Erg handig, ook omdat m'n cyclus dan weer 30 dagen was, dan weer 26 dagen. Ik zou op dag 12 beginnen met testen, de middenweg dus.
Desnoods schaf je een keer 2 verpakkingen met testjes aan, als je geen ovulatie kunt ontdekken met 1 verpakking want soms test je te vroeg of te laat en dan weet je nog niet waar je aan toe bent. Het is wel een beetje duur, maar zeker de moeite waard want ik ben nu 32 weken zwanger !!

Succes
Lieke
 
Tja we zijn 1,5 jaar bezig geweest met zwanger worden. Ik heb een 28 daagse cyclus maar dag 11 was voor mij te laat voor de test om het duidelijk te zien omdat dat gelijk de piek of net na de piek was. Het is een kwestie van een beetje uitproberen, want reken er niet op dat de test een uitkomst is en je er gelijk zwanger mee bent. Je kan kiezen iets eerder te beginnen (bijvoorbeeld dag 11) maar dan kan het ook weer veel geld aan testen kosten.

Uiteindelijk heeft het testen niets geholpen (en ze zijn wel erg duur). Vond wel de testen van clear blue het duidelijkste. Maar wat echt goed hielp was temperaturen en het slijm in de gaten houden. Deze twee zaken geven een veel duidelijker beeld en je leert je lichaam veel beter begrijpen op een gegeven moment (na een paar maanden temperaturen) weet je gewoon wanneer de ovulatie ongeveer plaatsvindt en heb ik het temperaturen achterwege gelaten en alleen op basis van slijmherkenning 'gewerkt'. Pas toen ik begon met temperaturen (waren we 1 jaar bezig)was het raak (helaas ook weer 3x fout gegaan).
 
Hoi, bij mij heeft het goed geholpen. De eerste keer met de clear blue ovulatie stokjes en gelijk raak. Je kan er juist heel goed je eisprong mee constateren. Als je voor het eerst begint zou je iets eerder kunnen beginnen met testen. Als je je cylcus niet precies weet. Dan kun je er ook niet naast zitten.
 
Terug
Bovenaan