Ovulatietest 7 dagen positief zw test negatief

<p>Goedemorgen,</p><p>30 november t/m 3 december heb ik mijn menstruatie gehad. Op 13 december (10 dagen na de laatste bloed) begonnen met ovulatietest: leeg rondje. Dag 11 ook. Op 15 december een knipperende smiley (hoge pieken volgens clear blue). Gelijk geklust. Een knipperende smiley blijft 7 dagen lang zichtbaar. Om de dag gewoon blijven geklust voor de zekerheid.</p><p>Vandaag, 21 december na een knipperende smiley gelijk zwangerschapstest bij gepakt.</p><p>Precies, je raadt het al… Negatief!  Heb regelmatig ongesteldheid. Altijd netjes op tijd. Hoe kan dat nou? Ligt het aan de ovulatietest?</p>

Ik gebruik altijd de claer blue met vaste smiley. Had rond zelfde datum als jij mijn menstruatie en ook zelfde weekend een positieve ovulatietest.
sinds gister af en toe een inimini beetje bruin verlies. Voor testen is het nog te vroeg. Ik ga echt pas volgend weekend testen dan zit ik 14 dpo. 
zou het als ik jou was nog even afwachten.

Kan het niet dat je een wat langere cyclus hebt? De knipperende smiley geeft alleen aan dat de piek in de buurt is (en jebdus verhoogd vruchtbaar bent) pas als deze niet meer knippert heb je de echte piek te pakken. De verhoogd vruchtbare periode is volgens de app ook altijd ongeveer een week. Dus misschien dat de fase tussen menstruatie en eisprong bij jou langer is? En die erna koeter zodat de cyclus in totaal "normaal" is of beiden langer zodat je een langere cyclus hebt. Of dat heb de piek net gemist hebt.  

Hoe was het andere maanden? Bij mij duurde het enkele maanden voordat ik helder had hoe mijn cyclus is. Je zou eigenlijk pas in dag 22 van je cyclus zitten dus zelfs al ben je zwanger is het een kleinenkans op een positieve test zo ver voor nod. 
Zou het voor nu noteren/ in de app zetten zodat je he cyclus helder krijgt. En indien je over een week nog niet ongesteld bent nog eens testen. 

Succes! 

@hump Heb je de vaste smiley gezien? Ik helemaal niet, daarom vond ik dat vreemd. Bij de vorige ronde was dat wel zo. Na 3x knipperende smiley een vaste smiley. Deze niet, dat vind ik zo vaag. Dan ga ik tot volgend weekend wachten met de testen. Voel je verder nog steeds prima op bruine bloedverlies na? Ter info: 3 maanden geleden heb ik een miskraam gehad van 6 weken. Maar mijn cyclus blijft nog precies hetzelfde. Niet van slag geweest

@Rozenmeisje Super handig dat je dezelfde menstruatie/cyclus als ik heb! half jaar geleden ben ik gestopt met de anticonceptie (spriaaltje) ben ik direct zwanger geraakt. Dat leidt helaas tot miskraam na 6 weken. In deze tijd kende ik mijn cyclus niet. Vanaf vorige ronde (maand november) ben ik voor het eerst begonnen met de ovulatiestesten. Het was duidelijk. Na 3x knipperende smiley een vaste smiley gezien. Nu is dat mijn tweede poging doet ie helemaal vaag. Ik heb regelmatig ongesteld. Het klopt nog steeds precies ondanks miskraam. Vandaar mijn twijfels.
Dus ik kan beter gewoon doorgaan met klussen tot volgend weekend.

Ik heb zelf nooit met ovulatie testen gewerkt, maar het kan toch ook dat je ondanks positieve ovulatie test niet zwanger bent?
Wil niet te negatief zijn, maar het is geen toverformule om zwanger te worden lijkt me. Ik snap dat het moeilijk is, maar probeer het los te laten, te genieten van elkaar en dan te zien hoe het loopt. 
Succes en hoop dat het snel raak is!

[quote quote=10276478]@hump Heb je de vaste smiley gezien? Ik helemaal niet, daarom vond ik dat vreemd. Bij de vorige ronde was dat wel zo. Na 3x knipperende smiley een vaste smiley. Deze niet, dat vind ik zo vaag. Dan ga ik tot volgend weekend wachten met de testen. Voel je verder nog steeds prima op bruine bloedverlies na? Ter info: 3 maanden geleden heb ik een miskraam gehad van 6 weken. Maar mijn cyclus blijft nog precies hetzelfde. Niet van slag geweest[/quote]
Ik heb de testen die een rondje of smiley geeft. Dus niet de knipperende. Succes met wachten ?

Hey ik heb dit ook gehad en was idd niet zwanger... Ik had 11 dagen een knipperende smiley en geen vaste uiteindelijk. Na 9 dagen kan je beter stoppen geloof ik staat in de gebruiksaanwijzing en betekent het dat je je eisprong niet hebt gehad of niet hebt gevonden.. Ik heb ook eens 6 dagen een knipperende gehad en toen een vaste. Ik ben nu ook weer aan het testen en ben benieuwd.. Tot nu toe na 2 dagen geen knipperende smiley nog.. 

Terug
Bovenaan