Ovulatietest al zes dagen positief, kan dat?

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

Help, ik weet het even niet meer. Een aantal weken geleden heb ik een miskraam gehad
bij 7 weken. Nu zijn we deze maand niet echt aan het proberen zwanger te worden, maar ik kon het toch niet laten om de ovulatietesten te proberen. Ik heb afgelopen donderdag een test gedaan, tweede streep licht zichtbaar, afgelopen zondag weer hetzelfde en vandaag ook weer. Nu tel ik al 6 dagen waarop er een piek zou zijn van
het ovulatieproces. Heeft iemand dit ook ooit gehad, wie kan hierop reageren?

Ik heb niet elke dag getest, alleen omdat ik af en toe denk dat ik me raar voel, net als de vorige keer (zwangerschap). Alleen nu heb ik dit niet de hele tijd.

Wat kan ik nu doen, moet ik gewoon afwachten? Mijn NOD dag is nu al helemaa onbekend, omdat dit de eerste keer ongesteld zou zijn na mijn miskraam.

Wie o wie heeft dit bij de hand gehad?

Groetjes,
Dana

Hoi hoi

Volgens mij moet de tweede streep echt donkerder zijn dan de controlestreep. Als het goed is, zie je voor je eisprong een lichte streep, dan een donkere op je eisprong en daarna niets meer.

Ik wens je veel succes!
Liefs Annet

volgens mij moet ie inderdaad donkerder zijn, maar je hebt natuurlijk wel een aanloop.
misschien staat  hier wat op

overigens is temperaturen een stuk duidelijker en goedkoper.

Beste Dana,
Ik kan je niet uit eigen ervaring antwoorden, maar ik heb wel eens gelezen dat na een miskraam toch nog een tijdje hcg in je lichaam zit. Weet niet hoe lang het geleden is, maar uit je berichtje begrijp ik nog niet zo lang. Ik heb namelijk ook gelezen dat een ovu-test ook kan reageren op hcg. Misschien dat dat de reden is dat ie zo lang positief blijft aangeven.
Zit maar gewoon hardop te denken.

Hoe dan ook, echt kl*te voor jullie dat jullie dit hebben mee moeten maken. Hoop dat alles gauw weer op zn pootjes terecht komt.

sterkte.

Danielle

Terug
Bovenaan