ovulatietest als zwangerschapstest? vaag schuin steepje

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb volgende week dinsdag mijn NOD. Ik had nog een ovulatietest thuis liggen en ik weet van ovu testen dat ze ook gebruikt worden om de hcg te detecteren. Ik weet dat dit niet altijd even slim is en dat er een zwangerschapstest bestaat om te testen, maar ik kon niet tot dinsdag wachten. Nou heb ik wel iets raars meegemaakt vandaag. Normaal voer ik de ovu testen rond mn eisprong uit en dan zie ik duidelijk een verticaal streepje naast de controlestreep. Vandaag heb ik de ovu test gedaan en er kwam een vaag shuin streepje wat van boven naar beneden loopt en ook over de controlelijn heen. Ik heb de roze ovu test van CB. Betekent dit dat de test ongeldig is?</p>
 
Ik zou gewoon komende dinsdag een zwtest doen :) ovulatietesten geven altijd sowieso een 2 lichtere streep aan. Het schijnt zo te zijn dat als je zwanger bent je ovutest positief is, dus de teststreep net zo helder als de controle streep. Heb het zelf niet geprobeerd, maar ik zou gewoon bij kruitvat 2v5 zw test kopen. Ze zijn heel betrouwbaar! 
 
Succes met wachten :)
 
Ik heb dit ook eens geprobeerd een paar dagen voor mijn NOD. Het streepje was niet zo donker dan de controlestreep, maar wel zichtbaar. Drie dagen later een zwangerschapstest gedaan en die was positief, dus wie weet.. Succes!
 
16 maart deed k een ovulatie test hij werd donkerder dan de controle streep kort erna een zwangerschapstest en ook dik positief.
 
Succes
 
Inderdaad na het weekend maar een zwangerschapstest toen! Maar bij mij was de ovulatietest ook positief voor NOD. Ik had de testen met de smileys van CB. Twee dagen later zwangerschapstest: hardstikke positief en ondertussen bijna 40 weken zwanger :) 
 
Ik heb die van de action toen gebruikt. Maar neem aan dat die bij alle merken hetzelfde zou moeten doen. Spannend ?
 
Terug
Bovenaan