Ovulatietest als zwangerschapstest

<p>Hoi, ik heb dit weekend hopelijk mijn NOD. Voel me al wel anders.. weeïg gevoel, heel moe, zere borsten... mijn oog viel vandaag op een verdwaalde ovulatie test en ik had wel eens gehoord dat deze ook als zwangerschapstest gebruikt kan worden. Ik heb in een opwelling de test gedaan en er kwam een licht streepje! Zou dit kunnen betekenen dat ik zwanger ben?!</p>

Ovu testen geven altijd 2 streepjes ze moeten echt even donker zijn. Het lijkt me sowieso beter om een zwangerschap test te doen als je wilt weten of je zwanger bent. Kruidvat early kan je al vanaf 6 dagen voor nod doen

Als een ovulatietest reageert op een zwangerschap dan is hij echt knalpositief. Dus een licht streepje betekent helaas negatief. 
Tijdens je hele cyclus kun je een kleine level lh hormoon hebben die opgepikt kan worden door een ovulatietest. Dit veroorzaakt het lichte streepje. Dit is dus heel normaal.

Ik zou je aanraden op een later moment te testen met een zwangerschapstest als je vermoedt zwanger te zijn. Vanaf je NOD zijn de testen 99% betrouwbaar. 

Terug
Bovenaan