Ovulatietest als zwangerschapstest

<p>Hi allen,</p><p>Ik ben 11 dagen na mijn ovulatie en mijn NOD is aanstaande woensdag. De afgelopen dagen ben ik erg moe, met trillend oog en zelfs overdag weer even slapen als daar tijd voor is. <br />Ik dacht dan ook net laat ik even testen en had alleen ovulatietesten, maar op internet had ik al gelezen dat deze positief kunnen worden als je zwanger bent. </p><p></p><p>Hij is dus licht, maar duidelijk positief. Wat denken jullie, kan dit echt al een zwangerschap zijn? Is dit puur toeval? Een late ovulatie is het niet en de test is dus ook niet met ochtend urine gedaan</p>
 
Klopt. Ik heb ze ook eerst gebruikt als zwangerschapstest en waren toen ook positief. Daarna een zwangerschapstest gedaan en was ook positief. Nu 26 weken. Kan zeker. Weet alleen niet of zo vroeg al kan. Heb ze zelf pas 2 dagen ervoor gebruikt als test
 
Ik zou mezelf niet blij maken met een dode mus en gewoon een zwangerschapstest halen. Als je zwanger bent is een ovulatietest positief, maar als je niet zwanger bent kan hij net zo goed positief zijn. Je ziet bijna altijd wel iets van een streepje op een ovulatietest. Het reageert op LH en je hebt altijd wel LH in je bloed en dus urine. 
 
Bij mij bleef ovulatie test paar dagen achter elkaar positief, toen ben ik pas een zwangerschap test gaan doen omdat ik weet dat een ovulatie test geen dagEN positief kan zijn en jahoor, was toen zwanger
 
Een ovulatietest was bij mij vroeger regelmatig 4-5 dagen achter elkaar positief, en dan een paar dagen later ook nog meerdere pieken die meerdere dagen duurden, zonder dat ik zwanger was. Iets met mijn lijf was wel erg enthousiast LH aan het maken. (Bleek daarna ook PCOS te hebben, maar dat wist ik op dat moment nog niet. Later ben ik daarvoor op dieet gegaan en sindsdien heb ik juist weinig LH en zelfs extra gevoelige ovulatietesten nodig...)

Ik zou echt een zwangerschapstest halen, je kan ook prima zwanger zijn zonder een positieve ovulatietest te hebben, al ik zou een positieve ovulatietest nu wel beschouwen als een hoopvol teken, maar ook niet meer dan dat.
 
Bedankt voor al jullie reacties. 
uiteraard haal en doe ik ook een zwangerschapstest, maar heb alleen een (dure) clearblue en aangezien ik nog niet eens ongesteld moet worden vond ik dat beetje zonde van het geld dus wil morgen bij kruidvat een "early test" halen
 
Terug
Bovenaan