Ovulatietest bij onregelmatige cyclus; wanneer starten

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi allemaal,</p><p>We proberen nu een paar maanden zwanger te worden van ons tweede kindje. Ik heb het afgelopen half jaar nog geen twee keer een cyclus gehad die even lang duurde... Ik ga nu voor het eerst beginnen met ovulatietesten en ga de Ovulatietest geavenceerd digitaal van clear blue gebruiken (die test met die streepjes lijken me zo verwarrend).</p><p>Ik vroeg me af wanneer ik moet starten. lees in de bijsluiter de kortste cyclus van de afgelopen 6 maanden. Maar dan heb ik waarschijnlijk wel meer testen nodig. </p><p>Cyclus is afgelopen tijd als volgt geweest:          28, 29, 31, 34, 38<br />Wat zouden jullie doen; testen vanaf 28 dagen en dan gewoon wat meer tests gebruiken? Of beginnen vanaf dag 30/31/32? Of misschien iets heel anders?</p><p>Let me know! </p>

Beginnen vanaf 1e dag na je menstruatie met dipsticks. Als die donker zijn /donkerder oplopen dan starten met de clearblue geavanceerde.

Precies wat LotX zegt! Ik had de goedkope ovulatietesten van de Action om te beginnen met testen (een week na mijn menstruatie begon ik meestal, maar ik was ook altijd maar 2/3 dagen ongesteld) en als ze dan donkerder werden dan probeerde ik het ook met de Clearblue testen. Dit samen met temperaturen en opletten op andere signalen (zoals je afscheiding), zorgde ervoor dat ik precies wist wanneer ik ovuleerde. De temperatuur was meer een bevestiging achteraf.

Ik vond het erg fijn om de streepjestesten te gebruiken in het begin, anders ga je zo snel door die dure Clearblue testen heen. Veel succes!!

Terug
Bovenaan