Ovulatietest blijft positief. Wanneer springt eitje?

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben vorige maand voor het eerst begonnen met ovulatietesten. Hij bouwde heel mooi op en ook netjes weer af. Deze maand begon ik afgelopen maandag met testen die was negatief..De volgende ochtend (dinsdag) had ik ineens een dikke vette knaller! Ik had in de ochtend en in de avond getest allebei vet positief.  Vandaag weer opnieuw getest en ik krijg weer een positieve test. Ik snap er niks meer van. Wanneer zal mijn eitje dan springen? </p><p>We hebben het afgelopen zondagavond en gisteravond (dag van eerste positieve ovulatietest) gezellig gemaakt en vanavond willen we het ook weer gezellig maken. Dat zal wel genoeg zijn toch?</p><p>Iemand ervaring? Xxx</p>
 
Het is heel normaal als je ovulatietest 1-2 dagen positief is, maar kan zelfs wel tot een dag of 5 positief blijven (dat is wel meer uitzondering dan regel). Met LH geeft je lijf dat laatste zetje om een eitje te laten springen, en bij sommige vrouwen is een korte piek genoeg, bij anderen duurt het iets langer, maar verreweg de meeste vrouwen zullen hooguit 2 dagen achter elkaar positief testen, en zullen dus binnen 24-48 uur na de eerste positieve test hun eisprong hebben. Duurt je piek langer, dan is de kans ook groot dat je eitje pas wat later springt, maar voor verreweg de meeste vrouwen is er geen reden om langer door te testen, want je eitje zal nu zeer waarschijnlijk snel gaan springen. Zaad kan best een tijdje overleven, dus in principe is het niet nodig om het vanavond nogmaals gezellig te maken, al kan het natuurlijk ook geen kwaad om het vanavond of de komende paar dagen nog gezellig te maken. (In principe zeggen ze wel dat de zaadkwaliteit optimaal is bij om de dag, maar als het een paar keer wat vaker of juist wat minder vaak is zal dat echt niet veel uitmaken.)
 
Wanneer je knal rood hebt is de bedoeling dat je eispong tussen de 35/24 uur plaats vind als je 5 dagen lang positief hebt zal ik effen en zwangerschap test doen want deze testen reageert ook op zwangerschap hormonen succes nog
 
@Azzz, dat is niet waar, wel kan je LH productie overhoop raken door een zwangerschap, en je dus tijdens een zwangerschap een positieve  kan test hebben met een ovulatietest. Het is ook heel goed mogelijk om wel positief te testen met een zwangerschapstest en negatief met een ovulatietest.
 
Klopt wel hoor, een ovulatietest slaat (over het algemeen) ook aan op HCG. Even googlen. ?

Kan idd geen kwaad om vandaag of morgen nog even gezellig te maken!
 
Dankjewel voor jullie reacties!?
 
Welke dagen denken jullie dat het beste is om te klussen? Op de dag van de positieve test en de dag erna? Of juist dag voor de positieve test en op de dag van de positieve test? 
 
Ik zelf zou vanavond nog een keer een leuke avond hebben, en het daarna loslaten. Maar doe vooral wat voor jullie het fijnst voelt ?
Succes komende maand!
 
Staat ook op de verpakking hoor als je achter elkaar knal rood hebt kan het ook zwangerschap hormonen zijn en heb dat wel vaker gehoord dus niet iets dat ik verzin ofzo
 
Terug
Bovenaan