ovulatietest blijft streepjes geven?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Vraagje: Ik heb op dag 14 een positieve dikke streep van mijn ovulatietest gehad. Meestal stop ik dan met het gebruik ervan of test nog 1 dag door. Dan is het streepje vaak al niet meer zichtbaar. Nu had ik dat dus ook maar  op  dag 16 nog steeds een lichte streep? Hoe kan dan nou? Dat hormoon verdwijnt toch uit je lichaam? Hebben mensen hier ervaring mee? Mijn NOD dag is pas 14-7 dus kan voorlopig niet testen, maar zal ik morgen nog een keer een ovulatietest doen? Zou de test dan toch niet goed zijn geweest ondanks de controlestreep goed aangaf?
Alvast dedankt voor jullie reactie's en natuurlijk allemaal heel veel succes met zwanger worden!

Hoi,

Ik wil je geen valse hoop geven! Maar vifj weken geleden heb ik exact hetzelfde topic geopend hier op het forum! Zoek maar eens terug!

Ook mijn ovu test bleef licht positief! En wat bleek twee weken later!
Ik ben zwanger! Nu alweer zeven weken!
Geen idee of het wellicht toeval was! Maar er is hoop! Succes!

Hoi Mamaroos,

Allereerst natuurlijk van harte met je zwangerschap. Gaat alles goed? Ik zie het net staan die topic, want je hebt hem effies naar boven gehaald. Ehhh.... hoelang heb jij door getest met die ovulatietest na je eisprong? Vind het natuurlijk ook weer zonde om onnodig testen te gebruiken en wil niet te veel ermee bezig zijn, maar normaal zou er dus geen tweede streep zichtbaar zijn en ik weet zeker dat ik morgen toch heel graag wil weten of ik nogsteeds dat tweede streepje hebt.

Tja...............................Whahahaha!
Ik hoop het beste voor je!

Zoals je terug kunt lezen had ik dit ook bij mijn beide zwangerschappen..............

he muis,

gek is dat he, ik heb het ook hij is wel licht hoor maar er staat een duidelijke tweede streep. mijn nod is zaterdag dus ik vind het ook spannend helemaal omdat mamaroos dat ook had heel erg spannend dus.
Ik probeer er maar niet alteveel mee bezig tezijn ik heb geen zin in terleurstellingen maar goed het is en blijft toch raar. als je wel weer test hoor ik het graag van je !!

groetjes vlinder

hallo Allemaal

Het rare is ik had dat deze mnd ook vond het allemaal maar een beetje vaag.
Was ook echt klaar met het klusen na een wk hahah. Ik hoop dat de uitkomst is zoal shet bij mamaroos is gegaan. nog een paar dgn wachten zucht .
gr Sahiton

Hoi Muis

Een ovulatietest kan inderdaad licht pos aan blijven geven als je zwanger bent, maar bij mij bleef eigenlijk altijd het 2e streepje licht zichtbaar, ook de maanden dat ik nog niet zwanger was. Het kan dus nog bijde kanten op. (al hoop ik voor jou natuurlijk de goede)

Groetjes natalie
(25w5d)

Beste Muis,
Het hormoon waarop je ovulatietest reageert (het LH hormoon) verdwijnt nooit geheel uit je lijf, er is altijd een klein beetje van aanwezig. Daarom wordt ook aangeraden om niet 's ochtends te testen omdat je dan een vals positief resultaat kunt krijgen. Je ovulatietest detecteert de LH-piek die optreedt rondom je ovulatie. Deze piek kan een dag of twee duren. Ik had vorige maand ook eerst een licht streepje, en de twee dagen daarna een duidelijke streep. Daarna ben ik gestopt met testen omdat mijn testen op waren.

Succes met zwanger worden.

Terug
Bovenaan