Ovulatietest = confusing.

<p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Hi ladies, Volgens de apps hoor ik rond 15/16 januari te ovuleren, dus mijn werkelijke ovulatie dag. Ik ben op cycle day 11 begonnen met testen, dus fister, testte ik voor het eerst in mijn cyclus met Clear blue Advanced digital. Ik kreeg toen een lege cirkel “vruchtbaarheid = laag”. Vanochtend (cycle day 12) test ik opnieuw en heb ik piekvruchtbaarheid gekregen. Een statische smiley. Ik heb dus geen hoge vruchtbaarheid gezien (knipperende smiley). Dus zal dit waarschijnlijk betekenen dat ik tussen vandaag en morgen kan ovuleren nu? Zo ja, zal dat dus binnen 2 dagen kunnen zijn of OVER 2 dagen? En hoe kan het dat ik geen hoge vruchtbaarheid heb gezien, maar gelijk piek? Ben ik te laat begonnen met testen? Ik heb een regelmatige cyclus van ongv 28 en 29 dagen. Dit keer was het 29 dagen. Ik heb ochtendurine gebruikt. Alvast bedankt!</span></p>
 
Het kan best zijn dat die piek dan gisteravond is geweest of nog moet komen? Ik weet niet precies hoe die cleurbluetesten werken namelijk.

Bij andere testen zie je het lijntje namelijk eerst oplopen en daarna weer vervagen. En weet je dat je op de donkerste kleur je piek hebt gehad. Dan is je eisprong binnen 48 uur.
 
Waarschijnlijk heb je een snelle LH stijging gehad tussen die 2 dagen. Na je piekvruchtbaarheid kan je binnen 24 tot 48 uur je eisprong verwachten. Zou het dus nu zeker gezellig gaan maken!
 
Ik zou vooral vertrouwen op de ovulatietest en wat minder op de app. De app berekent immers wanneer je eisprong ongeveer zou zijn op basis van eerdere gegevens. De ovulatietest meet daadwerkelijk je LH piek. Ongeveer 24-48 uur na je LH piek kun je je eisprong verwachten.
 
Terug
Bovenaan