Ovulatietest en eisprong

<p>Hallo Dames,</p><p>Ik ben al enige tijd bezig met het onderzoeken van mijn cyclus. Nu ben ik deze ronde wat onzeker! Ik had mijn ei rond de 8e moeten hebben, dus positieve ovulatietest rond de 6e of zeker 7e. Die waren allemaal wit en de 8e was er een licht roze streepje dus nog geen aankondiging van een ei.</p><p>Nu had ik gister rond 12u ‘s middags een donkere streep! Nog niet zo donker als de controlestreep maar het kwam aardig in de buurt. ‘S avonds rond 23:00 nog een test gedaan en deze was behoorlijk donker maar volgens mij nog wel iets lichter dan de controlestreep ik zeg volgens mij omdat het wel echt in de buurt kwam maar misschien nog net iets donkerder zou kunnen?! Dus dacht ik oké morgen zal die wel echt knallen. Maaaar vandaag test ik tot twee keer toe en hij is gewoon weer heel licht roze....:( </p><p>Kan het zijn dat de ovulatie ook eerder plaats vind dan pas 24-48uur na een positieve test? Mijn slijm is ook weer dik plakkerig beetje rekbaar wit. Ik voel wel wat steekjes af en toe. Ik had niet verwacht dat een ovulatietest dan direct weer terug ging naar zo’n licht streepje. Is iemand van jullie hier bekend mee? Was mijn test gister middag 12:00u dan toch de knaltest en heb ik nu zo’n 24u later mijn ei? </p><p>Liefs!</p>
 
Sorry vergeten er bij te melden^^^(zo vervelend dat je je bericht niet kunt aanpassen)
Maar kan het nu ook nog eens 24uur duren of zou mijn test dan vandaag toch nog donker moeten zijn geweest? Is de lichte test en het witte slijm een teken dat mijn ei al dan niet nu ergens is, of kan het net zo goed nog eens 24uur duren? 
Wat een verwarring als je cyclus in een keer afwijkt van andere keren.
 
Dit waren mijn ovulatietesten. Ook een knaltest 3x achter elkaar en s avonds ineens lichter. Maar dat kan dus inderdaad nog 24 tot 48 uur duren. 
Als je dat rekbare slijm hebt dan komt hij er ook aan. Ik had dat 2 rondes geleden. Toen had ik dat op dinsdagavond en 2 weken erna op woensdag werd ik ongesteld dus roen was mijn eisprong de dag erna.
 
En dit las nog trouwens:
Een ovulatietest geeft niet de eisprong zelf weer, maar alleen de LH-piek welke je eisprong in gang gaat zetten binnen 24 tot 48 uur.
 
Terug
Bovenaan