Ovulatietest en klussen

<p>Hoi,</p><p>Ik houd mijn eisprong bij dmv ovulatietesten. Nu had ik afgelopen dinsdag een positieve test. Wij hebben die avond geklust. De volgende dag heb ik nog een keer getest en nu was het streepje nog donkerder. Alleen door ziekte hebben wij niet meer kunnen klussen. Zijn er mensen toch zwanger geworden met 1x klussen en dan vermoedelijk een dag voor de echte positieve ovulatietest of kan ik de hoop al opgeven en me focussen op volgende maand?</p>
 
ik weet niet precies hoe de testen werken maar sperma leeft 3 tot 5 dagen. dus 1 of 2 dagen voor je eisprong seks hebben is een prima kans op zwangerschap. 
vergeet niet dat als je op precies het juiste moment seks hebt je ongeveer 20% kans hebt op daadwerkelijk zwangerschap. dus pin je er niet teveel op vast.
succes 
 
En ook niet heel onbelangrijk, de ovulatietest is een aankondiging van je komende eisprong.
Als je echt een knal test hebt, even donker of zelfs donkerder dan de controle streep DAN duurt het nog ongeveer 24-48uur voor dat je je eisprong hebt. 
Succes!
 
Van klussen raak je niet zwanger ;)
Maar als je sex hebt gehad rond de periode van je eisprong heb je zeker een kans tot zwangerschap. 
 
Volgens mij moet het geen probleem zijn. Sperma leeft vrij lang.
 
Ik heb zelf m’n ovulatie bepaald dmv het slijm/afscheiding die ik verloor. Op een gegeven moment heb je opeens doorzichtig slijm en dan schijn je ook je ovulatie te kunnen hebben. Met deze poging was ik gelijk zwanger. ?
 
Succes!
 
Terug
Bovenaan