Ovulatietest en temperaturen

Deze maand voor het eerst begonnen met ovutesten en vafgelopen vrijdag een positieve test in mn handen dus zijn we aan het klussen gegaan afgelopen zaterdag en zondag.

Ik heb gelezen dat als je zwanger bent je temperatuur wat hoger blijft maar dat zie ik niet terug bij mezelf. Nu toch wel weer erg teleurgesteld omdat ik het idee heb dus niet zwanger te gaan.....zucht.

Iemand hier ervaring mee?

We zijn inmiddels 8 maanden bezig en onze dochter blijft maar vragen of ze nog eens een broertje of een zusje krijgt......

Heey meid,

Ik heb zelf geen ervaring met temperaturen. Vind het zelf niet zo betrouwbaar, die van mij wisselt weleens. En om dan elke 0,1 graad in de gaten te houden word mij teveel gestress. Ik hoor hier wel dat als je temp daalt je dan ook binnen een dag ongi word. Ik weet dit niet zeker, misschien kunnen anderen je hier beter meehelpen. Wanneer heb je je nod dan? Ik heb vorige week dinsdag mn ei gehad en zit nu dus op het wachtbankje.

Succes en duimen voor een positieve test!!
Liefs ciomama

sorry heb ook geen verstand van tempen!Maar je hebt je ei nog geen week geleden gehad dus lijkt me haast niet dat je nu al ongi zou worden! weet natuurlijk niet zeker maar zou wel erg snel zijn! "normaal" word je ongeveer 12 tot 14 dagen na je ei ongi(of niet ;-) natuurlijk).... hoop dat er meiden zijn hier die wel tempen zodat zij je misschien kunnen helpen! maar geef de moed nog niet op...
geen bloed geeft moed!
liefsss

Denk ook niet dat ik nu al ongi ga worden maar aangezien mn temperatuur weer laag is denk ik niet dat ik zwanger ben. Wachten maar tot 30 mei en kijken wat er gebeurd.

Ik wordt ook helemaal gek van dat temperaturen dus denk dat ik er maar mee ga stoppen. Heb het idee dat het niet echt betrouwbaar is....

Bij iedere vrouw stijgt de temperatuur na de eisprong met minimaal 0,3 graad. Dit kan in één keer gebeuren óf in stappen van enkele dagen. De verhoogde temperatuur blijft tot even voor of na de eerste dag van je menstruatie óf als je zwanger bent, de hele zwangerschap. Na je eisprong kan je dus niet aan je temperatuur zien of je zwanger bent. Dat zou mooi zijn, testen zouden dan overbodig worden.

Ik heb bij mijn 3 kinderen getemperatuurd en ik had altijd hele duidelijke patronen. Er zat een een halve tot 0,7 graad verschil tussen mijn hoogste en laagste temperatuur in een cyclus. Als ik zwanger bleek steeg mijn temperatuur na innesteling vaak nog 0,2-0,3 graad verder. Dat is overigens ook een bekend patroon maar hoef je niet te zien als je zwanger bent.

Ik heb veel gehad aan: www.fertilityfriend.com. Je kan daar grafieken bijhouden en je ovulatiedatum laten bepalen. Je moet overigens wel heel precies zijn het gaat maar om tienden van een graad. Dus elke dag, voor het opstaan, op hetzelfde tijdstip, liefst rectaal temperaturen. In ieder geval niet in de mond of onder de oksel, dat is niet precies genoeg.

Succes ermee! Ik heb met temperaturen veel inzicht gekregen in mijn cyclus. Ovulatietesten heb ik nooit gebruikt. Ik kon aan de vruchtbaarheidskenmerken van mijn lichaam (temperatuur, vaginaal slijm, zin in sex en ovulatiepijn) uiteindelijk exact mijn eisprong bepalen.

Hay meid,

Hier ook geen ervaring mee. Ik ga volgende maand beginnen met ovulatietesten.....ben heel regelmatig ongesteld dus één keer moet voldoende zijn zodat ik de volgende maand ook weet wanneer ik mijn eisprong heb.....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx mij

Hej,
het ligt er ook nog aan hoe je je temperatuur meet. De digitale oor thermometers zijn niet zo ge-ijkt als de gewone thermometers dit kan soms -0.2 of + 0.2 verschillen Rectaal je temperatuur meten is de beste manier om je meest exacte temperatuur te meten, maar dit duurt wel iets langer en is minder prettig.

Terug
Bovenaan