Ovulatietest gedaan

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik heb deze maand dus de ovulatie test gedaan, en die bleek dus gewoon op de 11e dag van mijn cyclus te zijn.
Terwijl ik altijd dacht dat het gewoon op de 14e dag was!
Ik heb dus op vrijdag 7 dec. om 14:00 een test gedaan die was positief en dan moet je binnen 24 uur klussen toch? Die dag erna deed ik rond dezelfde tijd een test en die was alweer negatief dus mijn eisprong heeft toen plaats gevonden lijkt me toch?

Kijk ik ben nu al sinds eind juli gestopt met de pil en nog niet zwanger... Maar wat mijn vraag een beetje is van,
Als die ovulatie test bij mij positief is. Betekent dat toch dat ik wel vruchtbaar ben? Of dat ik in ieder geval een eisprong heb? Want als ik nú nog niet zwanger ben denk ik dat mijn vriend misschien wel onvruchtbaar is...

En wie heeft hier nog meer ervaring met die testen? zijn er toevallig meer dames geweest die dachten dat ze onvruchtbaar waren en na die test ineens zwanger raakte?

Hoop dat mijn nod weg blijft volgende week

liefs

Hey

Ik heb zelf ook een ovulatie test gedaan en op t moment dat die positief was geklust met vriend lief. En ja ik ben toen zwanger geraakt! Dit is wat ik je kan vertellen. Op de rest van je vragen heb ik Hern antwoord. Ik hoop voor je op een positieve test!

Ik ben inmiddels 33 wk zwanger.

Gr. Tamjo

Na 5 maanden proberen en nog niet zwanger is echt niet zo heel lang hoor. Als je stopt met de pil moet je er rekening mee houden dat het een jaar kan duren voordat je zwanger raakt en je je zorgen moet gaan maken. Zeker als je een regelmatige cyclus hebt, zul je ook niet veel eerder bij een huisarts doorverwezen worden. Je zou je temp nog bij kunnen houden om te kijken of die oploopt met een eisprong maar denk dat je nog even wat geduld moet hebben.

Door mijn onregelmatige cycles zijn wij na 6 maanden ook met ovulatietesten begonnen. Ik dacht altijd dat ik zo rond dag 18 mijn eisprong had, maar dit bleek anderehalve week later volgens de ovulatietest... Natuurlijk na een positieve ovu-test geklust en meteen zwanger! Inmiddels bijna 9 weken, dus ik kan het iedereen aanraden!
Ik hoop dat je ongesteldheid wegblijft en je snel een positieve zwangerschapstest in handen mag hebben!

He Nelleke,

Fijn dat je in ieder geval een eisprong hebt kunnen aantonen! Dat moet geruststellen.

Ik wil even reageren op wat je schrijft. We hebben geklust tijdens mijn eisprong DUS als ik niet zwanger ben is mijn vriend onvruchtbaar.

Meid, zwanger worden is een kansspel. Zelfs als je vrijt tijdens je ovulatie hoef je niet zwanger te worden. Zaadje en eitje moeten samenkomen. Het geheel moet innestelen, celdelingen moeten goed gaan.... Je hebt gemiddeld genomen maar 10-20% kans per cyclus dat je bevrucht wordt. Het hangt van meer factoren af dan alleen het vrijen. Geschat wordt dat ongeveer de helft van de bevruchtingen in de eerste twee weken in een miskraam eindigt. Je wordt dus ongesteld, zonder dat je ooit wist dat je zwanger was.

Ik zou zeggen: gebruik de kennis die je nu hebt in je eventuele volgende cycli, je ovuleert blijkbaar vroeger dan gemiddeld. En blijf nog even optimistisch. Moeilijk, maar mijn eerste heeft ook een half jaar op zich laten wachten dus ik weet wat je voelt. Daarbij kwam onvruchtbaarheid in mijn man's familie voor (broer) dus die onzekerheid speelde bij ons echt een rol. Toch is alles goed gekomen..... En bij de meeste vrouwen is dat ook het geval uiteindelijk.

Succes!

Meiden, super bedankt voor jullie reacties!
Ja ik ben namelijk nog wel jong en ik ben een keer zwanger geweest (toen ik 18 was) Door 1 keer de pil te vergeten, dat is uiteindelijk ook met een miskraam geëindigd maar ik dacht van ja toen was het in 1 keer raak zonder dat ik er toen mee bezig was, waarom lukt het dan nu niet?
Maar goed ik ga maar ook tempen en gewoon geduldig zijn :)

Mama van 3: Bedankt voor je reactie, want ik werd echt wel een beetje bang dat het misschien onvruchtbaarheid kon zijn. Je hebt me gerust gesteld:)

Nouja ik kan volgende week zondag testen dus dan laat ik het jullie weten!

Liefs

Terug
Bovenaan