ovulatietest in combinatie met CLOMID????

Hallo dames,

Als eerst: alle zwangeren van harte gefeliciteerd en geniet ervan!!

Vraagje; weet iemand of ovulatietesten betrouwbaar zijn in combinatie met Clomid??

Volgens de gyneacoloog zou ik afgelopen zaterdag (dag 13) mijn eisprong gehad moeten hebben, maar tot op heden heb ik nog geen positieve ovulatietest gehad. Ook heb ik niets gevoeld of gemerkt. (Normaal voel ik de eisprong altijd aankomen)
Op dag 11 was mijn ei al 18 mm. Het kan toch geen kwaad dat deze (veel) groter groeit?
Dat bv eileiders er door beschadigd raken?

Groetjes T.

Hoi,

Je kunt de ovulatietesten gewoon gebruiken bij de Clomid. Ik heb dat ook gedaan (ookal kreeg ik ook gewoon echo's om de eisprong te controleren) en deze gaf precies op het goede moment de eisprong aan. Als de test morgen ook nog negatief is, zou ik even bellen met het ZH voor een echo.

Groetjes F. (18wkn)

Hai,

Mijn gyn. zei dat je LH piek ook heel kort kan zijn waardoor de ovulatietest hem mist als je bv 's ochtends test en de piek aan het eind van de middag komt en voor de volgende ochtend al voorbij is.
Ik heb bij mijn IUI bloedtesten gehad en zelf meegetest met de ovulatietesten. De bloedtest traceerde mijn piek terwijl de ovulatietesten het nog niet door hadden.
Toen ik hier naar vroeg zeiden ze in het ziekenhuis dat het dan verstandig is om meerdere malen per dag te testen (bv 2 keer).

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

lfs inge

Hoi,

Bedankt voor jullie snelle reactie.  
Morgenochtend bel ik het ZH. Heb ik vanmiddag ook al geprobeerd, maar er was niemand. (Alleen s'ochtends iemand aanwezig).

Wat betreft de tests, ik doe er inderdaad 2 per dag. Ben benieuwd wat er morgenochtend uit komt. Hopelijk is ie dan positief!

Groeten,

T.

Hi Tascha,

En heb je al gebeld naar het ziekenhuis?
En heb je al wat antwoorden over korte luteale fases?
Heeft de gyn uitspraak gedaan over de kansen?

Ik vind het ook zo gek dat er bijna niets over te vinden is op het internet. En als er iets staat dan is het weer tegenstrijdig :-(  
De een zegt dat het wel uitmaakt, de ander weer niet....pffffffffft

Ik ben wel benieuwd wat ons nu te wachten staat over 1,5 maand!

Succes!
Belle

Hoi Belle,

Heb net gebeld met het Ziekenhuis. Dat ik nog geen  eisprong heb gehad kon geen kwaad. Vanochtend was de ovulatietest nog al niet positief, ben benieuwd  naar de uitslag van vanavond...  
Mocht ik pas op dag 17 of 18 (volgens mij is het dan wel al een mega ei!!)  mijn eisprong krijgen, dan betekent dat ook dat mijn cyclus meer dan 30 dagen zal zijn. (Als de lutaele fase inderdaad met behulp van Clomid is verlengd)

Wat de kansen zijn heeft de gyn. niet echt gezegd, wel dat alles los van elkaar goed is. Hormonen oké, er is een eisprong opgetreden. Dus er is nog hoop!!!
Alleen als je de cylus in zijn totaliteit bekijkt klopt het weer niet. De gyn. wist bijv. zeker dat ik vorige cylcus geen eisprong zou krijgen, hormonen (flink hoog)  gaven aan dat die er wel degelijk geweest is! Hij had dit nog niet eerder meegemaakt en vond het voornamelijk wetenschappelijk erg interessant. Een te korte luteale fase was volgens de gyn over het algemeen een hormonale kwestie. (te weinig progesteron)

Op internet is er inderdaad weinig over te vinden... er staat zoveel op, maar hierover is er echt weinig te vinden.

Hopelijk kan de gyneacoloog jullie verder helpen. Ben benieuwd wat hij bij jou gaat zeggen over de te korte luteale fase.

Groetjes T.

Ps. de onderzoeken bij de gyn. vallen best mee (althans tot  nu toe)  

Terug
Bovenaan