Ik ben bezig met ovulatietesten maar nu is me iets niet helemaal duidelijk. In de bijsluiter staat dat je geen ochtendurine moet gebruiken voor de test. Nu ben ik aan het googlen waarom dat zo is en zie ik hele tegenstrijdige dingen staan. Op de ene site staat dat je geen ochtendurine moet gebruiken omdat je urine geconcentreerd is en je daardoor vals positief kan testen, terwijl op de andere site staat dat je juist geen ochtendurine moet gebruiken omdat je piek ‘s ochtends nog niet meetbaar is en dus pas later op de dag, wat zou betekenen dat je dan juist vals negatief kan testen. Iemand enig idee hoe dit nu zit?
Ik vraag het me af omdat ik op zoek ben naar een juist moment om te testen ivm de regels van 2 uur van te voren niks drinken. Als ik ‘s ochtends eerst naar het toilet ga en niks drink en dan de urine van een half uur daarna gebruik, telt dat dan nog als ochtendurine en kan ik dat beter dus niet doen, of kan ik de urine ná de eerste keer ‘s ochtends plassen wel gewoon gebruiken (en dan het beste na de nacht dus nog niks drinken tot ik ga testen?)? Ik snap er even niks meer van?
Ik vraag het me af omdat ik op zoek ben naar een juist moment om te testen ivm de regels van 2 uur van te voren niks drinken. Als ik ‘s ochtends eerst naar het toilet ga en niks drink en dan de urine van een half uur daarna gebruik, telt dat dan nog als ochtendurine en kan ik dat beter dus niet doen, of kan ik de urine ná de eerste keer ‘s ochtends plassen wel gewoon gebruiken (en dan het beste na de nacht dus nog niks drinken tot ik ga testen?)? Ik snap er even niks meer van?