Ovulatietest loopt op en nu weer af, toch positief geweest?

<p>Hi allemaal, </p><p>Ongeveer drie maanden geleden hebben mijn vriend en ik een "pregnancy scare" gehad. Dat ik niet zwanger was (ondanks dat het per ongeluk zou zijn gegaan) heeft mij zo verdrietig gemaakt dat we nu hebben besloten dat we vanaf mei willen proberen zwanger te worden.</p><p>Nu ben ik al 6 maanden van de pil af, maar mijn cyclus varieert. De afgelopen vijf cyclussen waren 33, 31, 38, 28 en 33 dagen. Volgens mijn flo app hoor ik morgen te ovuleren. </p><p>Omdat ik nog aan het ontpillen was/ben dacht ik dat het een goed idee was om in ieder geval wat ovulatietesten te doen en te kijken hoe of wat. De eerste is van zondag, die tweede en derde van dinsdag (ochtend en avond), die vierde van woensdag en die foto van kruidvat is van vandaag. Het lijkt er op alsof hij steeds donkerder werd en vanaf woensdag weer lichter is geworden. </p><p>Op de bijsluiter staat dat hij net zo donker of donkerder moet zijn om positief te zijn. Is dit altijd zo? Zo niet, weten jullie hoe dit kan?</p><p>Ik ben echt ontzettend nieuw hiermee, dus ik snap er echt niets van. Help! :)</p><p></p><p></p>
 
Herkenbaar! Heb ik ook gehad. Mijn ovulatie testen zijn zelfs nooit zo donker geworden als die van jou. Het donkerste was een heeel licht streepje. Zo licht, dat ik dacht:'wie weet gaan ze vanaf nu oplopen en heb ik over een paar dagen een positieve test.' Maar dan nam het de dag erna alweer af! En toch ben ik zwanger geworden. Als ik terug reken, was dat licht streepje op de ovulatietest (voor mij de donkerste, maar volgens de beschrijving nog laaaaang niet positief) dus toch een positieve test.
Ik vind jouw donkerste streepje dus eigenlijk heel donker. Zo donker heb ik ze nooit gehad. Dus ik denk dat het idd positief is, zeker als ze nu weer aflopen. Spannend! 
 
De vierde is wel positief, bij mij werden ze ook nooit super donker

https://ibb.co/album/k4TDgq

En toch zwanger geworden dus ze hoeven niet even donker te worden
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik kan dingen soms zo overdenken dat ik hem al een beetje aan het stressen was haha.
Zo spannend dit allemaal! 
 
Terug
Bovenaan