Ovulatietest na een miskraam

Vorige week heb ik helaas een curettage gehad vanwege een miskraam. Ik wil dolgraag weer proberen om een kindje te krijgen. Voel mij heel erg goed en probeerde vandaag een ovulatietest, deze was positief. Nu las ik dat er nog van alles in je urine kan zitten dus ik heb ook een zwangerschapstest gedaan, deze was negatief.

Mag ik positief zijn en het gaan proberen of denken jullie dat er toch nog wat in kan zitten waardoor de ovulatietest positief is en de zwangerschaptest negatief?

In principe mag je gewoon weer gaan proberen wanneer je gestopt bent met bloeden. 1 week na een miskraam lijkt me wel wat snel voor een ovulatie dus misschien voor de zekerheid dan een wat langere periode extra gezellig maken deze maand?

Ik weet dat het mag, dit heb ik bij de verloskundige besproken. Alleen vroeg mij meer af omdat het volgens de testen wel goed zit of het ook mogelijk is zo snel ..

Het kan, zo snel weer een ovulatie. Het zou wel erg vroeg zijn. Meestal komt je 1e menstruatie na een miskraam/curettage zo'n 40 dagen (6/7 weken) na de curettage. Dus dat zou betekenen dat je ovulatie dan ongeveer 4 weken na de curettage zou zijn. Maar sommige mensen pakken na de curettage direct het 'gewone ritme' weer op. Dus ja, wat ik al zei: het kan, maar zou wel uitzonderlijk zijn na een curettage. 

Terug
Bovenaan