Ovulatietest onduidelijk

<p>Volgens mijn app, en volgens het patroon van de laatste 5maanden zou ik een ovulatie moeten gehad hebben dit weekend (zaterdag of zondag). Mijn ovulatietest gaf woensdag al wat aan, maar geen knaltest, dus ik besteedde er niet veel aandacht aan, gezien het ook te vroeg was dacht ik. Deze ochtend een negatieve ovulatietest, deze middag iets donkerder maar ook niet knal, en deze avond terug lichter. </p><p>Zou ik mijn eisprong vroeg gehad hebben en was de test van woensdag dus toch positief? Of zou die nog komen? Of is er deze maand eens geen? Want anders maanden was de ovulatietest wel oooverduidelijk. </p><p>Iemand ervaring? </p>
 
Ik deed het eerst nooit zonder ovulatietest dacht altijd de app zal het wel goed hebben. Toen ik het eens met testen probeerde bleek mijn ovulatie al 5 dagen eerder te zijn. Dus ga niet uit van je app, maar van de testen. Succes
 
Bij mij was ook het patroon van de ovulatietesten anders dan de app. Mijn ovulatietest was altijd later positief dan de app, als ik de app had gevolgd was ik nooit zwanger geworden :) Wel heb ik ook 1 keer net als jij een vage maand gehad, terwijl normaal duidelijke testen. 
Schijnt dat je het beste om 12 uur kunt testen, 1x per dag; https://www.etos.nl/advies/zwangerschap/ovulatietest/#:~:text=Het%20beste%20tijdstip%20om%20een,hetzelfde%20moment%20van%20de%20dag.
Lastig te zeggen of je eisprong al is geweest, als iemand met een late eisprong zou ik zeggen test nog 1 of 2 dagen door en laat je er niet gek door maken maar maak het voor de zekerheid gezellig ;) Succes!
 
Ik heb dat ook wel eens gehad en toen bleek met doortesten dat mijn ovulatie een week later pas echt kwam. 
Het kan zijn dat je cyclus in de war is als je een corona vaccinatie gehad hebt. Dat schijnt bij sommige vrouwen te gebeuren. 
 
Terug
Bovenaan