Ovulatietest pcos sensitest alternatieve behandeling

Hoi,

Heeft iemand ervaring met de sensitest, ik zit op dag 15,de testen blijven licht maar wel duidelijk, niet even donker als de teststreep. Ik test nog door omdat ik altijd een langere cyclus heb gehad, deze ronde gestart met acupunctuur en gezonder eten. Ik lees hier en daar dat het geen nut heeft om ovu testen te gebruiken met pcos. Voorheen zwanger geworden dmv acupunctuur en gezond eten dus nu proberen we het weer... ? Ik ben bang dat ik geen eisprong heb wegens pcos?

Liefs.
 
Niet zoveel ervaring met sensitest, die testen waren voor mij niet gevoelig genoeg, ondanks dat ik een diagnose PCOS heb. Ik ben daarvoor op dieet gegaan (zonder accupunctuur) en ben sindsdien 3x zwanger geworden en ovulatietesten werken sindsdien voor mij dus ook betrouwbaar, al heb ik wel de extra gevoelige nodig om mijn ovulatie te kunnen vinden. Voor mijn huidige zwangerschap testte ik telkens pas op dag 17 en 18 positief met een ovulatietest en kon aan de hand daarvan op de dag nauwkeurig voorspellen wanneer ik ongesteld zou moeten worden. ;)

Volgens mij hebben veel vrouwen met pcos (inclusief ikzelf voordat ik op dieet ging) juist een verhoogd LH, waardoor je om de haverklap positief test met een ovulatietest (geen extra gevoelige tests), en soms testte ik ook wel 3 verschillende periodes tot wel 5 dagen achter elkaar positief met geen enkele relatie tot hoe snel daarna mijn menstruatie kwam en ik had ook altijd een vrij duidelijk (maar dus niet altijd positief) tweede streepje. Als je zoiets merkt bij jezelf hebben ovulatietesten inderdaad niet zoveel zin en kan je ze beter pas weer proberen te gebruiken als je aan andere dingen merkt dat je cyclus anders is (bijvoorbeeld regelmatiger) of je bijvoorbeeld dieetwijzigingen doorvoert.
 
Ik heb ook PCOS en gebruikte eerst die van de action, maar die waren bij mij vaak snel positief . Toen overgestapt op sensitest, en die vond ik super. Had altijd een 2e lijn, maar als deze positief was, dan was die dat ook heel erg duidelijk en dan had ik de dag ervoor wel echt een lichtere (wel al beetje oplopend) en de dag erna ook al een lichtere.
Had hem deze maand al op dag 14, maarja de maand ervoor op dag 22 . Geen pijl aan op te trekken ?
 
Oh wat goed om te horen Elsiejoy! Hopelijk loopt alles voorspoedig. Mag ik vragen wat voor een dieet je hebt gevolgd? Ik heb alle suikers geschrapt sinds 3 weken. Ik neem geen zuivelproducten meer en minder vlees gaan eten, dus meer vegan dat adviseerde mijn acupuncturist. En natuurlijk foliumzuur, multivitamine, Omega 3 visolie. Nam jij specifiek nog wat in? Heb wel enorm kort lontje ik test 2x op een dag en weet dat m'n eisprong er nog aan kan komen alleen soms zo ongeduldig omdat iedereen om me heen al voor de 2e of 3e zwanger is ?
 
Terug
Bovenaan