Ovulatietest positief, doortesten of niet?

<p>Mijn man en ik hebben een kinderwens en zijn aan het klussen voor een eerste kindje. Begin juni had ik een positieve test in handen. Helaas kreeg ik in week 7 last van bloedverlies en bleek bij een echo dat ik een miskraam had gehad; de vk zag al niets meer zitten in mijn baarmoeder. Wss is de zwangerschap dus vroeg afgebroken.Ik heb bijna 2 weken last gehad van bloedverlies.  Om de kans op een zwangerschap te vergroten, gebruik ik nu ovulatietesten. Mijn vk gaf aan dat mijn volgende menstruatie zo’n 4-6 weken na de mk zou komen. Als ik de mk als een menstruatie zou zien en mijn oude cyclus in stand zou blijven, zou ik op 13-14 juli mijn eisprong hebben gehad.Om de eisprong niet te missen, ben ik op 7 juli begonnen met testen. Ik gebruik de normale testen van 2besure. Dit is een foto van mijn resultaten:</p><p></p><p>Mijn en mijn mans inziens is de test van 13 juli positief. Het streepje is minstens zo donker als de controlestreep. Ik heb die dag nog een test gedaan om het te bevestigen, ook hier was de streep een paar min na de test net zo donker als de controlestreep. Verder had ik 13 juli ook wat slijmverlies wat kan duiden op een eisprong. Maar nu lees ik verhalen over dat de eerste cyclus na een mk soms raar is. Is het verstandig om door te blijven testen tot ik ongesteld ben of heb ik naar alle waarschijnlijkheid de eisprong wel gehad?  Thuis testen is geen probleem, maar op mijn werk is het wat meer gedoe en met de naderende vakantieplannen helemaal. Wat zeggen jullie?  </p>

Hoi hoi ! 
Ik heb in februari een miskraam gehad bij 12 weken . Wij hebben even gewacht omdat ik heel erg onregelmatig ben na de miskraam ... nu zitten we in juli en ben ik nog steeds erg onregelmatig en wij zijn sinds deze maand begonnen .. ik raad aan om de eerste maanden even aan te kijken hoelang je cyclus is vanuit daar te gaan beginnen met ovulatie testen .. ik zelf heb ze van Action en als die donkerder worden ga ik over op die van clear blue ! Hoe is het nu met je ? Nog erg veel last van de miskraam ? En zijn jullie lang bezig geweest ? 

hoop dat ik je een beetje geholpen heb .. 
veel liefs 

Dat is een piek in je LH hoor. Het hoeft niet zo te zijn dat je een hele lange cyclus krijgt. Sterker nog, er zijn zat vrouwen die gewoon de eerst volgende cyclus meteen weer zwanger worden. En het kan ook nog zijn dat deze de normale lengte heeft, maar dat volgende cycli wat af gaan wijken. Het kan allemaal. Maar dit is een goed gemeten piek. 

Ik heb niet echt last meer van de miskraam. Soms heb ik nog een beetje menstruatie-achtige krampen, maar deze zijn vrij kort.
De eerste dagen na de miskraam was ik er echt kapot van, we waren ongeveer een jaar bezig. En dan was het niet zozeer dat we gepland gingen klussen, maar wel dat we stopten met anticonceptie en dachten als het komt, dan vinden we dat leuk.
Inmiddels heb ik het er een paar keer over gehad met goede vrienden en dat heeft qua mentale verwerking goed geholpen.
Nu ik eenmaal zwanger ben geweest en enkele weken echt geloofde dat ik over een jaar een baby in mijn armen zou hebben (hoe pril de zwangerschap ook nog maar was), is de drang om moeder te worden een heel stuk groter. Het liefst word ik deze cyclus al weer zwanger, dus rondom de afgelopen gemeten LH piek hebben mijn man en ik extra ons best gedaan ;
En bedankt voor de feedback Lewis, dan zitten we qua piek goed. We gaan zien of de testen helpen en of het nu wat minder lang duurt.

Terug
Bovenaan