Ovulatietest positief. Wanneer precies klussen?

<p>Hii meiden,</p><p>Ik heb vanochtend een ovulatietest gedaan om 11:30 die was bijna positief. Ik heb net rond 21:00 weer getest en nu heb ik een knaller:) ik zit dus aan het begin van mijn piek! <br /><br /></p><p>Wanneer kan ik nu het beste klussen? Ik vind het zo lastig! Ik ben nu 3 maanden bezig met ovulatietesten en ik heb het idee dat ik misschien niet op het juiste moment klus.. </p><p>Wat adviseren jullie?? Ik hoor het graag! Xx</p>
 
Hoi gebruiker, de dag voor en de dag van je ovulatie ben je het meest vruchtbaar. Als je nu een knaller hebt, heb je binnen 24-36 uur je ovulatie. Betekent dus dat vandaag en morgen goede dagen zijn om te klussen. De eicel leeft maar 24 uur, dus daarna heeft het geen zin meer. In theorie ben je 3-6 dagen voor je ovulatie ook al vruchtbaar. Maar als je verder voor de ovulatie zit, neemt de kans om zwanger te raken wel wat af.
Let er ook op dat je niet te vaak seks hebt. Van vaker dan 1x per dag gaat de kwaliteit van sperma echt achteruit. Het beste voor de kwaliteit van sperma is om de dag. Veel succes! Hopelijk snel een positieve zwangerschapstest in handen!
 
Ja ik zou ook zeggen de dagen van je knaltest en de dag erna nog misschien voor de zekerheid.
Je weet soms toch niet wat goed is. Wij doen het rond de eisprong elke dag maar je leest inderdaad ook verhalen van om de dag. Doe vooral wat goed voelt zou ik zeggen!
 
Terug
Bovenaan