Ovulatietest Sensitest

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Wij hebben deze maand voor het eerst de ovulatietest van Sensitest gebruikt. Heeft iemand daar ervaring mee? En wanneer deden jullie de test?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Josephine

Hoi Josephine,

Ik heb de ovulatietasten van sensitest ook gebruikt maar ik kreeg er niet veel hoogte van hoor. Ze zullen wel werken maar ik vond het niet zo fijn. Maar je kunt het best ongeveer vanaf de 12de dag na de eerste dag van de laatste menstruatie beginnen met testen en dan een paar dagen achter elkaar. Ik ben al vanaf dat ik zwanger wilde worden begonnen met elke ochtend te temperaturen dat gaf mij veel steun en rust. Na twee a drie maanden wist ik precies hoe mijn cyclus verliep en wanneer ik ongeveer mijn eisprong had en dan wist ik dus wanneer ik moest klussen. Bij de site   www.9maand.com kun je de temp lijst uitprinten als je dat ziet zitten. Ik vond het heel fijn en de belasting vond ik niet hoog. Nou heel veel succes met zwanger worden. In welke ronde zit je?

Veel liefs,  

Suus mama van kindje van 14 maanden

hoi,

ik gebruik ook deze testen en vind het prettig om mee te werken. In eerste instantie teste ik steeds negatief omdat ik ook geen eisprong had. Toen ik eindelijk een eisprong kreeg (dmv clomid)  teste ik positief en de dag erna kreeg ik de eisprong (heb 't zelfs nog gevoeld). Nu heb ik voor de tweede keer een eisprong gehad en dmv die testen heb ik m'n eisprong gevonden. Vlak ervoor en erna geklust en nu is het weer afwachten.

Wanneer je het beste kunt testen hangt af van je cyclus. De een heeft een korte cyclus en de ander een lange. Kijk daarvoor even in de bijsluiter of op de site van sensitest.

succes!

sas

Hoi Josephine,

Ik heb ook de ovulatietesten van sensitest. Ik ben er zeer tevreden over. De allereerste keer vond ik het erg eng (heb ik wel een eisprong?), maar nu vind ik het erg prettig omdat ik kan bevestigen dat ik inderdaad in m'n vruchtbare periode ben.

In het begin gebruikte ik ze ongeveer 4 dagen voor ik m'n ei verwachtte tot 2 dagen er na. Ik krijg ook pas echt een uitslag als m'n ei er aankomt (dus ene dag nog negatief en andere dag knalpositief, soms zie je het ook oplopen dus streepje steeds dikker worden). Nu gebruik ik ze alleen nog de dag voor en dan tot de eisprong geweest is.

Ik gebruik ze inmiddels in combinatie met temperaturen en ben van plan ze deze maand niet te gebruiken omdat ik inmiddels weet wanneer m'n ei is. De combinatie ovulatietesten met temperaturen vond ik erg prettig. Ovulatietesten geven alleen aan dat je een bepaald hormoon hebt, dat betrokken is bij je eisprong. Temperaturen geeft (dacht ik) ook aan dat je ECHT een eisprong hebt gehad. De een is wat meer vooraf (ovulatietesten), de ander achteraf (temperaturen).

Succes, groet, Esk

Hoi.

Ja nou en of ik ervaring heb met   die ovulatietest.

Ik heb vanavond een klacht ingedient.
En schrok hier zo van dat ik vanavond vandaag 14 april wordt terug gebeld door Robert Das en  is directeur van Sensitest Nederland.
Op de website staat:
Onze producten zijn prima. Ze zijn CE gecertificeerd door KEMA Medical. Dat betekent dat onze testen zijn toegelaten voor verkoop op de Nederlandse markt en goed zijn bevonden door één van de belangrijkste keuringsinstituten ter wereld. Sensitest levert aan ziekenhuizen, klinieken en dokterspraktijken maar ook aan duizenden consumenten rechtstreeks.
En het is misschien bij veel mensen goed gegaan en je ziet hier boven aan wie ze allemaal leveren dus het slechte zaak als ik door de themperatuur methode en de ovulatie test heel er verschillen.
Ovultatie test zegd: tussen de 12de en 14de dag.
En inmiddels met de themperatuur mothode gegevens bij de huisarts geweest en de grafiek geeft aan dat ik   heel erg laat in de cyclus mijn eisprong heb.
en dat is tussen de 22ste en 26 ste dag terwijl de sensites test heel iets anders aangeeft.
Dus helemaal niet te vreden.
Hebben meer mensen slechte ervaring met sensites ovulatie testen?
Hoor het graag.
Judith

Was ik nog vergeten.
Ik wordt zelfs door gestuurd naar gynocoloog.
Maar de afspraak is pas 9 juni 08.
Inmiddels ben in gebeld door sensitest en mag het deze maand nog proberen en anders mag ik alles terug sturen en krijg ik me geld terug.
Judith

Terug
Bovenaan