Ovulatietest te vroeg tov temperatuur curve

Hi ladies,

Deze zomer getrouwd en kijken erg uit naar een kindje. Ik wordt binnenkort 33 dus wel een beetje spannend allemaal. En in 5 maanden tijd al best wat gekke dingetjes tegengekomen.
In het begin vrij korte luteale fases. Daarna een ronde opeens pos.zwangerschapstest die twee dagen later weer verdween.
Cyclus is nooit even lang en ovulatie en menstruatie zelden op de dag dat ik verwacht.

Vanaf het begin gebruik ik ovulatietesten wat ik op zich best prettig vind om een beetje te weten waar ik aan toe ben.
1 ronde op advies van huisarts geen testen gebruikt (ivm te veel op 1 moment gokken), maar dat beviel niet echt en gaf veel spanning toen menstruatie opeens 14 dagen later kwam dan verwacht, maar zwangerschapstesten negatief bleven.

Deze ronde voor het eerst ook temp. bij gehouden. Gek genoeg had ik op dag 22 van cyclus een duidelijke daling in temp en lag temp. op dag 23 bijna 0.6 graad hoger. Dat zou betekenen dat op dag 22 mijn eisprong geweest zou moeten zijn.
Maar ovu.test was op dag 22 nog negatief en op dag 23 en 24 wel positief. Dat zou eisprong toch een dag later aanduiden...

Iemand een idee wat hier nu juist is?
 
Terug
Bovenaan