Ovulatietest - vanochtend positief!

A

Anoniem

Guest
Ik heb vanochtend een ovulatietest gedaan die positief was (gistermiddag nog negatief). Ik vraag me nu af wat het handigst is. Vanavond nog klussen, of is het zaad dan nog niet goed genoeg aangezien we gisteravond ook al geklust hebben? Wachten tot morgenochtend of loop ik dan de kans dat we te laat zijn?

De ovulatie is 24 tot 36 uur erna, dus we moeten dan toch vanavond of morgenochtend nog maar een keertje aan de gang neem ik aan?

hoi guusje,

als je vanmorgen posi getest heb dan heb je je eisprong morgen of overmorgen en als je gisteravond nog geklust heb is het niet nodig om vanavond weer te klussen dan kan je beter morgenochtend weer klussen,want om de dag is beter voor de zaadjes zeggen ze.

xxx

Dacht ik dus ook, maar omdat eisprong dus ook al 24 uur erna kan zijn en dat is dus morgenochtend 8 uur...
Dat vind ik nog wel moeilijk hoor. Meestal hoor ik toch dat klussen zo'n 3x in de week de meeste kans op resultaat geeft, terwijl ik soms het gevoel heb dat we beter gewoon 1x goed kunnen klussen, wanneer eisprong eraan komt. Ik heb al 1 dochtertje en daar was ik meteen van zwanger, gewoon door maar 1x te klussen...

ja maar als je gisteravond nog geklust heb en je zal bijv. morgenochtend al je eisprong hebben dan maak het nog niet uit als je vanavond niet klus,want de zaadjes kunnen 72 uur in je lichaam nog actief blijven.

Tja, in dat geval wil ik gewoon toch graag nog een poging doen voor de zekerheid...

ik heb zelf ook een paar maanden de testen gebruikt,deze maand expres niet.
ik zit nu in ronde 8 en jij??

xxx

Ronde 3, 1e maand met testen. ik denk ook dat dit de 1e en laatste keer met test is. Ik heb alleen gewoon hele andere cyclus als "vroeger" en ben daar eigenlijk pas sinds paar weken achter. Had gewoon altijd 28 dagen, maar nu 24 of 25 dagen. Daarom wilde ik even zeker weten wanneer nu mijn eisprong precies is.

Ik ben sowieso een apart geval vind ik. Mijn dochter is ruim 2,5 jaar en nu pas hebben wij weer onwijs de behoefte aan een 2e kindje. Dat komt bij ons zo in ene op. Van haar waren we dus meteen zwanger (terwijl we er een jaar voor uitgetrokken hadden). Nu willen we graag en zal het wel langer gaan duren...

Terug
Bovenaan