ovulatietest werkt, vruchtbaar?

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn nu 10 maanden bezig. Ik heb al een paar keer ovulatietesten gebruikt (clearblue) en die werken prima, iedere keer twee streepjes. Betekent dit nou dat ik ook daadwerkelijk vruchtbaar ben, of zegt zo'n test daar nog niks over. Ik bedoel, zo'n ding kondigt toch een eisprong aan. Af en toe maak ik me gewoon zorgen. Vorige week dinsdagochtend positieve ov.test dus dezelfde avond en de daarop volgende twee avonden geklust. Dan zou je toch zeggen dat het niet kan missen?!
 
Hoi Noortje,

Bij een zwangerschap komt (helaas?) wat meer kijken dan alleen een positieve ovulatietest. Het hebben van een eisprong is wel positief maar daarnaast moet je ook nog een "goed" eitje hebben, moet je slijm niet vijandig zijn, moet het zaad van je partner goed zijn etc. etc. Daarnaast heb je per cyclus swieso maar gemiddeld 25% op een zwangerschap (dus ook als alles goed zit en je goed getimed hebt).
Ik wil je niet ontmoedigen ofzo maar er komt dus best veel bij kijken.....
Máár die testen liegen niet dus met die eisprong op zich en jullie timing zit het wel goed!!!

Succes, Juul
 
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat er meer bij komt kijken dan alleen die twee streepjes op de test, maar goed, op een gegeven moment zou het toch een keer goed moeten zijn. Weet natuurlijk niet of het bij mijn vriend allemaal ok is. Soms ben ik daar zo bang voor. Hij wil ook maar niet stoppen met roken...
 
Probeer je er niet te druk over te maken Noortje, Dat werkt alleen maar averechts. Gewoon genieten van het klussen en hopen dat het raak is maar ga niet stressen (ik weet dat dat moeilijk is hoor) want dat is niet goed.

Sterkte meid
 
Ik sluit me aan bij Juul.

Ik weet niet of je hebt gekeken of er een regelmaat in je vruchtbare dagen zit, maar je kunt het beste sexen voor je eisprong. Je eitje is namelijk maar 6 uur vruchtbaar (zaadcellen tot 3 dagen) en als je dus na de eisprong aan de slag gaat wordt de kans alleen maar kleiner dat de zaadcellen op tijd zijn. Die doen er namelijk best even over voordat ze er zijn.

Je kan er dus beter voor zorgen dat ze er al zijn voordat je ei komt.

Succes!!
 
Hoi

Ik heb ook vaak een ov test gebruikt maar dat heeft ook nooit geholpen (en is erg duur). We zijn 1,5 jaar bezig geweest. Opeens was het na een jaar raak ik was toen gestopt met ov testen en begonnen met temperaturen en slijmherkenning. helaas is het in 5 maanden nog 3x mis gegaan, maar zoals de gyn zei kon ik in ieder geval zwanger worden. Gelukkig was de 4e keer raak en is dat gebleven. Zelf heb ik getemperatuurd totdat ik mijn cylus kende (ca. 4 mnd) en ben ik toen weer gestopt, gewoon om te voorkomen dat het een obsessie werd.
 
Mijn cyclus is zo regelmatig als wat. Bijna iedere maand 29 dagen. Ik hou het nu ongeveer een jaar bij. Geen gekke dingen dus. Ik ben bijna twee jaar gestopt met de pil en ging er vanuit dat het gauw raak zou zijn, niet dus. Anoniem, wat fijn voor je dat het uiteindelijk toch goed is gekomen! Daar ga ik bij mijzelf ook wel vanuit maar ja, ondertussen...
 
Van de gyn moet ik juist de ovulatietesten gebruiken om zo te bepalen wanneer ze kunnen insemineren voor de IUI. Dus het zijn wel degelijk hulpmiddelen, de T-streep moet net zo donker of donkerder zijn dan de C-streep. Dit houd in dat je binnen 30 uur een eisprong hebt. Het ei moet springen in het zaad volgens de gyn dus dan mag je zeker gaan klussen.
 
Terug
Bovenaan