ovulatietest wordt maar niet positief...

Ik heb een cyclus van 29 dagen. Heb vanaf dag 12 tot en met nu (dag 16) elke ochtend een ovulatietest gedaan (van Romed). Tot nu toe was de test steeds negatief. Herkent iemand dit? Zou het kunnen dat ik te laat ben gaan testen of moet ik misschien nog langer door gaan? In dat geval moet ik er nog een aantal testen bij kopen. Of kan het ook zijn dat de test helemaal niet meer positief gaat worden (daar ben ik namelijk een beetje bang voor).
Alle reacties zijn welkom, ik heb echt wat advies nodig. Bedankt!!

Hoi Lotte,

Het kan natuurlijk de 3 mogelijkheden zijn die je zelf al aangaf! Ofwel heb je deze maand geen eisprong (kan altijd) ofwel ben je te laat begonnen) ofwel valt je eisprong later? Sorry dat ik exact herhaal wat je zelf al weet maar zo is het nu eenmaal, het vrouwelijk lichaam is zit vol verrassingen hé! Hoelang ben je al een het proberen zwanger te raken? Als het bijvoorbeeld een jaar is dat kan je het beste contact opnemen met je HA of gyn. Als het korter is zou ik even volhouden met de testen omdat de meeste ha je pas doorsturen na een jaar 'proberen'. Sorry dat ik je niet meer op je gemak kan stellen maar elk lichaam is anders en eens een eisprong overslaan is echt niet zo vreemd hoor! Heel veel geduld en succes gewenst!

hoi An,
Bedankt voor je reactie. Ik weet het inderdaad zelf wel. Het is dus wel mogelijk dat je een eisprong overslaat? Daar heb ik namelijk nog nooit iets over gelezen. Ik ben pas 4 maanden bezig maar wilde graag meer inzicht in mijn cyclus hebben.

Hoi Lotte

Ik had een cyclus van 28 dagen en bij dag 10 al mijn eisprong, dus hij kan eerder zijn. Ik heb 2 testen geprobeerd een van de gezamelijke apothekers en clear blue. Bij de eerste snapte ik er geen hout van en clear blue is lekker duidelijk. De testen zijn wel duur trouwens. Temperaturen geeft ook een heel goed inzicht (beter dan bij ovu test) in je cyclus en is een stuk goedkoper.

Ik kan je de hand schudden. Heb precies hetzelfde gehad als jij! Heb ook de Romed testen gedaan vanaf dag 11 en 5 keer negatief..... Denk dat ik ook een eisprong heb overgeslagen....je bent dus niet de enige (dacht dat het aan mij lag...ben dus ook best opgelucht dat ik niet de enige ben). Ik temp trouwens ook en m'n temperatuur ging ook niet echt omhoog...dus....Ik ga het volgende ronde weer proberen.....

Ik kan m'n voorstellen dat je het niet meer weet.
Ik had vorige maand m'n ei op dag 16 althans volgens m'n temp.
En nu heb ik al cervixslijm op dag 8
nou schiet mij maar lek.

veel succes
Veel liefs
Brenda

Terug
Bovenaan