ovulatietest

Hoi!

Wie heeft er ervaring met de Romed ovulatietesten? Ik heb ze laatst besteld en ben sinds woenddag aan het testen. Volgens Babybrabbel zou vandaag m'n meest vruchtbare dag en zijn en zou ik morgen moeten ovuleren, maar de test gaf net nog steeds geen gestegen hormoongehalte aan.
Zou ik later dan gemiddeld ovuleren of werken die testen niet??? Zo langzamerhand weet ik het niet meer.... Inmiddels vind ik een ovulatietest net zo spannend als een zwangerschaptest!

Groetjes,

Gea
 
Hoi Gea,

Ik gebruik de clear blue test "altijd" dus weet alleen hoe die werkt en ik ben daar zeer tevreden over, ik test wel met ochtendurine en dan geeft de test heel duidelijk aan met een vette dikke streep dat het de dag is! en als je het bv een dag eerder doet dan is dat streepje minimaal en heel licht van kleur en dan weet je dat je de volgende ochtend weer moet testen.
Als dan die streep super donker is dan weet je dat dit je dag is en dat je nu geen test meer hoeft te doen en je goed zit met deze eisprongtest dus heel handig!

Ik neem aan dat die romedtest ook goed zal werken en heb je waarschijnlijk op een andere dag je eisprong dan "gemiddeld" ik heb hem op dag 13! dus dat het anders kan zijn bij jou is zeer goed mogelijk.

Bij mijn eerste test zat ik op 12 dagen en nu dus al 2x op dag 13 dus er is
(na 16 jaar pil) nu wel meer regelmaat.
Dus hou vol en en blijf testen want op een bepaald moment weet je wanneer het voor jou de juiste testdagen zijn!

Succes! Chili
 
Ik heb de ovulatietesten van het Kruidvat gebruikt. Ook bij deze testen krijg je een duidelijke tweede streep te zien die inderdaad een dag of twee/drie voor je eisprong licht is en de dag ervoor heel donker (zie verhaal Chili).

Iedere cyclus is verschillend. Ik heb een cyclus van 28 dagen en heb mijn eisprong rond dag 13. Er zijn echter genoeg vrouwen met een cyclus van 28 dagen die hun eisprong bijvoorbeeld op dag 11 of 15 hebben.
Bij een langere of korte cyclus kan de dag van de eisprong natuurlijk ook eerdere of later zijn.
Het enige waar je écht zeker van bent is dat je 12 tot 16 dagen na je eisprong ongesteld wordt. Als je een maand of drie test, kom je er vrij gemakkelijk achter wanneer bij jou de eisprong plaatsvindt!

Succes, Juul
 
Bedankt voor jullie reacties.
Misschien geeft de test van vandaag of morgen eindelijk een streepje en heb ik mijn ovulatie bij een cyclus van gem. 29 dagen op dag 17 of 18 ofzo....
 
Hoi Gea,

Ik heb deze maand voor het eerst de Romed ovu-testen gebruikt. Volgens mijn eigen berekeningen zou ik de 28, 29 of 30e een eisprong moeten hebben. Op de 27e had ik een hele lichte streep op de ovu-test en gistern een vette streep. Volgens mij werkt het dus prima.

Succes ermee!!
 
Terug
Bovenaan